کد خبر 555191
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

سامانه بارشی که بعد از ظهر امروز از غرب وارد کشور شد، روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه هفته جاری تقویت شده و فعالیت آن در نیمه غربی و پاره‌ای نقاط شرق و شمال شرق کشور خواهد بود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی امروز مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

از بعدازظهر امروز و امشب با ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب و غرب به کشور برای استان‌های واقع در این مناطق و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه این سامانه تقویت شده و فعالیت آن در نیمه غربی و پاره‌ای نقاط شرق و شمال شرق کشور خواهد بود.

در روز سه شنبه در حوضه سیمره و کرخه و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در حوضه سیمره، کرخه‌، دز و کارون شدت بارش سبب طغیانی شدن رودخانه های منطقه می‌شود.      

همچنین در روزهای آینده بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، شدت این بارش‌ها روز دوشنبه در جنوب آذربایجان غربی و شرقی،‌ کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام،‌ دامنه‌های البرز، تهران، استان البرز و قزوین و روز سه‌شنبه در جنوب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان،‌همدان و مرکزی است.

آسمان استان تهران روز آینده نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود، همچنین روز سه‌شنبه هفته جاری آسمان تهران ابری، همراه با رگبار و رعدوبرق و احتمال وزش باد و ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 22 و 13 درجه خواهد بود.

در 24 ساعت آینده استان‌های هرمزگان با دمای 31 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین استان‌های کشور و استان‌های چهارمحال و بختیاری و همدان با دمای 3 درجه بالای صفر، خنک‌ترین استان‌های کشور هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس