کد خبر 555118
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

سخنگوی قوه قضاییه از آزادی یا تقلیل حبس ۱۱ هزار زندانی در سال ۹۴ خبرداد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا امروز در نود و چهارمین نشست خبری خود گفت: یکی از مسائل خوبی که در سال 94 با هماهنگی بخش‌های مختلف قوه و همچنین بیرون از قوه انجام شد رسیدگی به وضعیت زندانیان بود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: ما نسبت به بهداشت زندان و زندانی و همچنین ظرفیت اسمی و عملی زندان‌ها همیشه رنج می‌برده و می‌بردیم و اگر چنانچه امکانی بودجه یا توانی بود قدم‌های بلندتری بر می‌داشتیم.

اژه‌ای به نتایج بسیار خوب در این زمینه در سال 94 پرداخت و گفت: سعی شد با زحمت و صرفه‌جویی 3 اردوگاه از 7 اردوگاهی که در حال احداث بود راه‌اندازی شود و تعدادی از متهمان مواد مخدر تفکیک و به این 3 اردوگاه منتقل شوند.

اژه‌ای ادامه داد: همچنین سعی شد برخی بازداشتگاه‌هایی که در حال تکمیل بود با کمک ویژه رئیس قوه قضاییه و همچنین مختصری کمک دولت راه‌اندازی شود؛ البته یا فازی از بازداشتگاه یا کل بازداشتگاه راه‌اندازی شد و گشایشی در این زمینه به وجود آمد.

سخنگوی قوه قضاییه به مورد توجه قرار گرفتن کارهای فرهنگی اشاره و بیان داشت: کارهای فرهنگی در زندان‌ها و ندامتگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت و آنهایی که تشخیص داده شد که توبه یا احساس ندامت کرده‌اند و مسئولان از بازیار ناظر زندان تا بقیه تشخیص دادند که اینها می‌توانند مشمول عفو باشند و ضرر و زیانی نداشته باشند مورد نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با تحقیق مفصلی که در این زمینه انجام شد در سال 94 حدود 11 هزار نفر مشمول عفو شدند؛ بعضی منجر به آزادی و بعضی تقلیل حبس داشتند.

اژه‌ای ادامه داد: در این بین کسانی که جزای نقدی داشتند از زندان آزاد شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس