کد خبر 554680
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵

منابع امنيتي عراق روز شنبه از كشته شدن 7 شهروند عراقي و زخمي شدن 7 تن ديگر در حملات تروريستي در اين كشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه خبري امارات 24،‌ يك مقام مسوول در نيروهاي كرد پيشمرگ در شهر كركوك گفت : قربانيان قصد داشتند از مناطق واقع در « الزاب» و «القراج» به سمت «مخمور» واقع در جنوب موصل فرار كنند.كه مورد حمله تروريست هاي داعش قرار گرفتند.

اين در حالي است كه «مخمور رشاد كلالي» مسوول اتحاد ملي كردستان از فرار 300 غير نظامي از دست داعش به مناطق تحت سيطره نيروهاي پيشمرگ خبر داد.

وي گفت: اين افراد كه اغلب زن و كودك هستند از روستاهاي «خنسيات» و «الخالديه» واقع در غرب مخمور كه تحت سيطره داعش است، به مناطق امن فرار كرده اند.

اين منبع عراقي همچنين گفت: عناصر داعش همه املاك و دارايي اين افراد را مصادره كردند.

بر اساس اين گزارش بيش از 1400 عراقي طي روزهاي اخير از روستاهاي واقع در شمال غرب مخمور به دليل فرار از دست داعش مهاجرت كردند و مسوولان ذيربط نيز اقدام به كمك و اختصاص سرپناه براي آنها كردند.

از سوي ديگر منابع محلي در استان دياله نيز گفتند: بمبي نزديك جاده فرعي در منطقه حوض حمرين (75 كليومتري شمال شرق بعقوبه) در مسير عبور يك خودرو منفجر شد كه در اثر آن يك غير نظامي كشته و سه تن ديگر كه همگي اعضاي يك خانواده بودند، زخمي شدند.

در همين حال سومريه نيوز نيز به نقل از يك منبع پليس گزارش داد كه افراد مسلح ناشناسي عصر امروز يك تبعه سوداني را از منطقه «الكراده» در مركز بغداد ربوده و به مكان ناشناسي منتقل كردند.

نيروهاي امنيتي عراق نيز پس از رسيدن به منطقه حادثه،‌ شروع به تعقيب و تفتيش اين منطقه براي يافتن رباينده ها كردند.

اين در حالي است كه بغداد پايتخت عراق، هر از چند گاهي شاهد عمليات هاي تروريستي از جمله انفجار با خودروي بمب گذاري شده است كه غير نظاميان و نيروهاي امنيتي مورد هدف اين حملات هستند.

بر اساس اين گزارش تروريست هاي داعش از خرداد ماه 93 با حمله اي غافلگيرانه به عراق حمله كردند و با اشغال برخي از شهرهاي آن جنايت هاي وحشتناكي را در حق نظاميان و غيرنظاميان آن مرتكب شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس