در پایان اولین روز از رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی، تکواندوکاران اول تا سوم مشترک مشخص شدند، اما نکته جالب در این رقابت ها فرصتی عجیب برای هوگوپوشان اروپایی بود.

به گزارش مشرق، مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی (G2) در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان از صبح دیروز (پنجشنبه) به میزبانی شهر «بن» آلمان آغاز شده است که در روز اول این پیکارها در رده سنی بزرگسالان تکواندوکاران اوزان 58- و 63- کیلوگرم مردان و 49- و 57- کیلوگرم زنان بر روی شیاپ چانگ رفتند.

در وزن 58- کیلوگرم، «میلوس گلادویچ» از صربستان به مدال طلا رسید، «صلاح الدین بن صلاح» از بلژیک دوم شد و «جیسوس تورتوسا» از اسپانیا و «شالوا شوبیتزده» از روسیه مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

اما در وزن 63- کیلوگرم که فرزان عاشورزاده بعنوان نماینده ایران با دو پیروزی و یک باخت به کار خود پایان داد، «لور برسیک» از کرواسی و حریف عاشورزاده به مدال طلا دست یافت. «محمد محمدف» از آذربایجان نقره گرفت و دو تکواندوکار روسیه (گامزاتوف) و کرواسی (دنیل اندرون) نیز مشترکا عنوان سوم را بدست آوردند.

در گروه زنان در وزن 49- کیلوگرم، کرواسی، فرانسه، صربستان و روسیه به ترتیب اول تا سوم مشترک شدند و در وزن 57- کیلوگرم، ترکیه قهرمان شد، بلژیک دوم و دو تکواندوکار روس و کروات هم مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

اما یکی از نکات جالب توجه این رقابت ها فرصتی بود که در اختیار تکواندوکاران اروپایی قرار گرفت.

مسابقات قهرمانی اروپایی 2016 تا یکماه دیگر به میزبانی سوییس برگزار می شود و هر کشور می تواند با ترکیب 8 تکواندوکار در این رقابتها حضور داشته باشد اما نکته جالب اینکه، طبق شنیده ها با تصمیم فدراسیون جهانی و اتحادیه اروپا، تکواندوکارانی که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی موفق به کسب مدال طلا، نقره و حتی برنز شوند، می توانند یک سهمیه دیگر برای مسابقات قهرمانی اروپا به کشورشان اضافه کنند!

به طور مثال تیم روسیه که در روز اول مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، در گروه مردان در دو وزن 58- و 63- کیلوگرم موفق به کسب مدال شده است، بغیر از هشت تکواندوکاری که می تواند در 8 وزن مسابقات قهرمانی اروپا با خود به سوییس ببرد، با این دو مدال تا بدین لحظه مجوز حضور با 10 ورزشکار را بدست آورده است. البته هر کشور می تواند در مسابقات قهرمانی اروپا در هر وزن دو نماینده را داشته باشد و این بدان معناست که اگر کشوری در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی هشت مدال در هشت وزن بدست آورد، می تواند با 16 هوگوپوش در پیکارهای قهرمانی اروپا شرکت کند.

از همین روی استقبال کشورهای اروپایی از این رقابت ها بسیار زیاد بوده و همین امر سطح فنی این مسابقات را هم بسیار بالا برده است. نکته جالب اینکه در مسابقات روز اول هر 16 مدال رده سنی بزرگسالان در گروه زنان و مردان به تکواندوکاران قاره سبز رسید!
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس