کد خبر 553911
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳

جنگنده هاي عربستان سعودي روز پنج شنبه، مناطق مختلفي را در استان تعز يمن بمباران و ده ها خانه و تاسيسات زيربنايي را ويران كردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري رسمي يمن(سبأ)، يك منبع محلي در اين استان گفت: جنگنده هاي سعودي با بمباران منطقه «الشعوبيه» شهرستان الوازعيه، حذران و الضباب و شهر توريستي «الصالح» در غرب شهر تعز خسارت هاي زيادي به برخي منازل و مراكز عمومي و خصوصي وارد كردند.

وي افزود: جنگنده هاي متجاوز همچنين اطراف كاخ رياست جمهوري و تپه سوفتيل در حومه شرقي شهر تعز را بمباران كردند كه خسارت هاي زيادي به منازل و خودروها وارد شد.

جنگنده هاي متجاوز بامداد و ظهر روز پنج شنبه به طور گسترده بر فراز اين شهر به پرواز درآمدند.

وي تاكيد كرد: اين بمباران ها با هدف پشتيباني از مزدوراني صورت گرفت كه در پي درگيري هاي امروز در مناطق شرقي و حومه غربي شهر تعز متحمل تلفات سنگين شده بودند.

جنگنده هاي سعودي -آمريكايي شب گذشته نيز منطقه الاحيوق شهر الوازعيه و جبل الهان را در الضباب بمباران كردند.

با گذشت يك سال از تجاوز ائتلاف تحت رهبري عربستان به يمن، مقاومت مردم در برابر حملات همچنان ادامه دارد.

عربستان با ائتلاف 9 كشور عربي منطقه به جز عمان و با همراهي آمريكا از ششم فروردين سال گذشته حملات گسترده اي را عليه يمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادي» رئيس جمهوري مستعفي و فراري اين كشور را به حاكميت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابيون يمني كه امنيت شهرهاي اين كشور را تأمين مي كنند، جلوگيري كند.

براثر اين حملات، تاكنون هزاران يمني از جمله زنان و كودكان كشته و يا زخمي شده و ده ها هزار نفر نيز آواره و 80 درصد تأسيسات زيربنايي، خدماتي و درماني اين كشور ويران شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس