با آنکه رژیم صهیونیستی تا کنون به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین جنگی را برای ترور فلسطینیان تکذیب می کرد اما برای نخستین بار سندی رسمی و غیر سری منتشر شد که این امر را تصریح می‌کند.

به گزارش مشرق روز چهارشنبه برای نخستین بار سندی غیر محرمانه منتشر شد که در آن تصریح شده است رژیم صهیونیستی از برنامه «زیک» که همان سامانه هواپیماهای بدون سرنشین است برای عملیات ترور استفاده کرده است.

رژیم صهیونیستی از طریق یک پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی در گزارشی جزئیات حملات سال 2014 به نوار غزه را تشریح کرده است. در این گزارش که با عنوان «شناخت آزادانه سال 2014» منتشر شده است مهمترین عملیات هایی که در جریان جنگ 51 روزه انجام شده ذکر شده‌اند. در این گزارش آمده است که 5226 هدف مورد اصابت قرار گرفته اند و 32 تونل در حملات مورد تهاجم قرار گرفته اند که 14 تونل از این تعداد داخل سرزمین های اشغالی بوده اند.

در این گزارش به مجموعه ای از عملیات ها اشاره شده که هواپیماهای اسرائیلی آن را انجام داده اند به طور خاص عملیاتی که روز 7/8/2014 توسط یک هواپیمای بدون سرنشین به نام «جکی» انجام و یک گروه 4 نفره از مبارزان فلسطینی را در کنار ساحل «زکیم» هدف قرار داده است. این سند اشاره می کند که «جکی» عملیات دیگری را انجام داده که طی آن یک گروه 13 نفره از مبارزان فلسطینی را که از طریق تونل قصد حمله به نیروهای اسرائیلی را داشته اند هدف قرار داده است.

تاکنون معمول نبوده که ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات مأموریت های آفندی را که هواپیمای بدون سرنشین انجام داده اند فاش کند. اطلاعات اخیر در اثر نفوذ در دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلستان منتشر شده‌اند.

در جریان تجاوز 51 روزه نفوذ غواصان گردان‌های قسام به ساحل زکیم و حمله به پایگاه زکیم ارتش اسرائیل که فیلم آن نیز توسط گردان های قسام منتشر شد در داخل سرزمین های اشغالی جوی از رعب و وحشت به وجود آمد از آن زمان تا کنون ارتش رژیم صهیونیستی درتلاش است این عملیات را کمرنگ سازد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس