بررسی عملکرد مدافعان شاغل در لیگ برتر نشان می دهد که سه تن از آنها عملکردی متمایز با سایرین داشته اند و با گلهای حساس خود نقش موثری در امتیازگیری تیمشان ایفا کرده اند.

هوک راست تراکتور!گروه ورزشی مشرق - محمد ایرانپوریان مدافع راست باتجربه تراکتورسازی تبریز را باید گلزن‌ترین مدافع این فصل لیگ برتر فوتبال ایران دانست. بازیکنی که تا پیش از اضافه شدن مجدد مهدی کیانی به اردوی سرخپوشان تبریزی سرگروه تراکتورسازی بود.

بررسی عملکرد مدافعان شاغل در لیگ پانزدهم نشان می‌دهد که پس از مدافع سختکوش تبریزی‌ها، دومین عنصر هجومی لیگ در جمع مدافعان تیم‌ها، رامین رضاییان است. مدافع راست پرسپولیس که البته توانایی بازی در خطوط هافبک و حمله را نیز دارد.

جالب اینکه از نگاه آمار سومین مدافع گلزن لیگ جاری یک مدافع چپ است. مدافعی که البته فقط 5 هفته نخست بازی‌ها را تجربه کرد و پس از آن راهی فوتبال آلمان و بوندس‌لیگا 2 شد.

آقای پنالتی؛ فاتح دروازه پرسپولیس

ایرانپوریان در خط دفاعی تراکتورسازی یک مهره بسیار تاثیرگذار است. مدافعی با اعتماد به نفس بالا که پنالتی‌زن اول تیم امیر قلعه‌نویی است.

محمد طی 1660 دقیقه تلاش 5 گل به ثمر رسانده در حالی که 4 تای آنها از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رقبا شده است.

ایرانپوریان در هفته هشتم لیگ با ضربه پنالتی 90 خود عامل پیروزی 2 بر یک تراکتورسازان برابر فولاد لقب گرفت. این مدافع به پدیده (هفته 9)، استقلال صنعتی (هفته 20) و فولاد (هفته 23) از روی نقطه پنالتی گل زد. محمد در تقابل با پرسپولیس برانکو هم از ضعف و تعلل خط دفاعی و سوشا مکانی نهایت بهره را برد تا از یک توپ برگشتی به گل برسد.

ایرانپوریان برای اینکه ارزش‌هایش را بیشتر به نمایش بگذارد، در سه دیدار مقابل ذوب‌آهن (هفته 10)، صبا (هفته 11) و فولاد (هفته 23) به هم‌تیمی‌هایش پاس گل داد.

رضاییان مدافعی با خصوصیات هجومی

رامین رضاییان مدافع این فصل پرسپولیس مثل ایرانپوریان در جناح راست توپ می‌زند. این بازیکن مازندرانی برای ارتش سرخ برانکو 2 هزار و 70 دقیقه بازی کرده تا 3 گل به سیاه‌جامگان (هفته 9)، پدیده (هفته 16) و تراکتورسازی (هفته 22) بزند.

این مدافع ملی پوش 2 پاس گل هم مقابل استقلال (هفته 11) و استقلال صنعتی (هفته 17) ارسال کرد تا هنرش را به دو بالانشین لیگ پانزدهم نشان دهد.

مرد بوندس‌لیگایی

احسان حاج‌صفی فقط در 5 بازی نخست لیگ برای سپاهان به میدان آمد با این حال طی 450 دقیقه به جمع بهترین مدافعان مسابقات وارد شد.

مدافع چپ تیم‌ملی در هفته‌های سوم وپنجم 3 گل به پرسپولیس و سایپا (2) زد. احسان که راهش را خیلی زود به سمت رقابت‌های بوندس‌لیگا 2 و تیم FSV فرانکفورت کج کرد؛ در تقابل با پرسپولیس (هفته 3) هم پنالتی گرفت. جالب اینکه حاج‌صفی در ایستگاه نخست لیگ برابر استقلال صنعتی یک پاس گل داده بود.

به این ترتیب بازیکنی که برخلاف سایر مدافعان شاغل در لیگ پانزدهم تنها 25 درصد بازی‌ها را پشت‌سر گذاشته – هنوز- از لحاظ آماری سومین مدافع هجومی لیگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا 74 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    محسن بنگر پس چرا تو لیست نیست؟ خیلی گل زده به تیم خودشونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس