یکی از مراجع تقلید گفت: باید بدانیم اعتراض استکبار به مسئله موشک و انرژی اتمی نیست، بلکه مخالفت آنها با اسلام است زیرا انقلاب اسلامی مردم را بیدار کرده است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد اظهار کرد: امام علی(ع) در سخنی ارزشمند فرمودند تمام اعمال خوب حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان در برابر اقیانوس پهناور است.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب است، هر فردی بر انجام این واجب موظف است، بنابراین افراد بر اساس توان باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه با امر به معروف و نهی از منکر مردم تمام قوای خود را تجهیز می‌کنند و به این وسیله امنیت فکری‌، جانی و علمی محقق می‌شود گفت: به این طریق امنیت همگانی بر همه حکومت حاصل شده، کسب‌ها حلال می‌شود و تمام حقوق به صاحبانش برمی‌گردد و عدالت برقرار می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر درست عمل کنیم، فقر و فلاکت از بین می‌رود و برای همه کار و سرمایه به وجود می‌آید، باید در نظر داشت کفر و صهیونیست‌ها همیشه در برابر اسلام نقشه‌های خائنانه داشتند، بنابراین به جز امر به معروف چیزی از آنها انتقام نمی‌گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: صراط مستقیم راهی است که انسان را به هدف می‌رساند، امر به معروف باید طوری باشد که تمام کسب‌ها حلال شود و حقوق به صاحبان آنها برگردد و از دشمنان انتقام گرفته شود و هر کس در حد توان باید در این زمینه اقدام کند.

وی با بیان اینکه برخی اوقات برطرف کردن منکر مهارت، تخصص و وجهه و قدرت می‌خواهد، گفت: کسانی که قدرت، تخصص، مهارت و مسئولیت دارند، باید در این موضع فعالیت کنند، باید توجه شود اگر امر به معروف ترک شود، اشرار بر شما مسلط می‌شوند و تبعات ترک این واجب عظیم است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برای پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌سازی لازم است تا زمینه‌سازی لازم انجام نشود، نمی‌توانیم جلوی منکرات را بگیریم و قدرت‌های مختلفی لازم است تا این کار انجام شود.

وی با اشاره به ارتقای توان دفاعی کشور و موضع‌گیری‌های غربی‌ها گفت: باید بدانیم مشکل موشک و انرژی اتمی نیست بلکه آنها با صداقت برخورد نمی‌کنند و با اسلام مخالف هستند و با این مسئله که انقلاب اسلامی مردم را بیدار کرده و استکبار را شناختند، مخالف هستند. موشک، انرژی اتمی و اتهام به حزب الله بهانه است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اگر فردی دست دوستی به طرف استکبار دراز کند، به اهل بیت(ع) و اسلام اعتقادی ندارد، آنها دستکش مخملی به دست کشیدند زیر این دستکش دست‌های چدنی وجود دارد که علیه ما کار می‌کند.

وی یادآور شد: باید با سخنان قهرمانانه عزت خود را حفظ کنیم و با نرمش سخن نگوییم، ارتباط را نمی‌خواهیم قطع کنیم، ولی عزت خود را از دست نمی‌دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد «مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: با امکانات و تولید اقتصادی در راهی گام برمی‌داریم که وابستگی نداشته و مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در دیدار با علما و فضلای قم فرمودند حوزه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند، علمای حوزه فکر کنند برای عملی کردن تاکید و توصیه ایشان چه فعالیتی باید صورت گیرد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس