کد خبر 553413
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

درحالی که وزارت دفاع قره باغ از رعایت آتش بس دیشب میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان خبر داده است اما وزارت دفاع آذربایجان می‌گوید که نیروهای ارمنستان بارها آتش بس را نقض کرده‌اند.

به گزارش مشرق،  وزارت دفاع آذربایجان میگوید که نیروهای ارمنستان آتش بس را نقض کرده اند.

در عین حال نیروهای وابسته به جمهوری خودمختار ناگورنو قره باغ میگویند که آتش بس در طول شب گذشته از سوی هردو طرف مورد احترام بوده است.

ارتش قره باغ طی بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد؛ طی شب گذشته آتش بسی که روز سه شنبه میان آذربایجان و ارمنستان توافق شده بود، به طور عمومی پایدار بوده است.

این درحالیست که وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده است که نیروهای وابسته به ارمنستان طی 24 ساعت گذشته 115 بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

آذربایجان و ارمنستان روز گذشته پس از چند روز درگیری که به کشته شدن دهها نفر منجر شد در زمینه برقراری آتش بس به توافق رسیدند.

درگیری در منطقه مورد مناقشه قره باغ میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان از روز شنبه آغاز شد و به سرعت تبدیل به یک درگیری مرگبار شد.

تا کنون 18 نفر از نیروهای نظامی ارمنستان و بیش از 20 نیروی آذربایجانی در این درگیریها کشته شدند.

منطقه کوهستانی قره باغ که جمعیتی اکثرا ارمنی دارد، داخل مرزهای بین‌المللی آذربایجان واقع شده و در حال حاضر جمهوری خوانده ناگورنو قره باغ کنترل این منطقه را در دست دارد.

ارمنستان و آذربایجان هر دو از جمهوری‌های استقلال‌یافته از شوروی سابق هستند و منطقه قره باغ مورد مناقشه بین این دو کشور است.

منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    هر دو استان ایران بودن حالا که خیانت کردن از ایران جدا شدن هر بلایی سرشان میاید حق شان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس