کد خبر 553330
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

جمهوری آذربایجان دستیابی به توافق آتش بس با شبه نظامیان تحت حمایت ارمنستان را در منطقه مورد مناقشه قره باغ تایید کرده است.

گروه فیلم و صوت مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه ضمن تایید دستیابی به توافق آتش بس، در بیانیه ای  اعلام کرد: «اقدامات نظامی از ساعت 12 ظهر روز سه شنبه به وقت محلی متوقف شده است.»

سخنگوی وزارت دفاع قره باغ پیشتر گفته بود مقامات ارمنی و آذری پس از 4 روز درگیری شدید درباره آتش بس در این منطقه به توافق دست یافتند.

{$sepehr_media_1457194_400_300}
دانلود

وی گفت: «توافق برای آتش بس با آذربایجان حاصل شده است. دستور توقف تیراندازی صادر شده است.»

این در حالی است که مقامات وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان درباره برقراری آتش بس در منطقه قره باغ ابراز بی اطلاعی کرده بودند.

از اول آوریل و با آغاز درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ، دستکم 46 نفر کشته شدند.

فیلم/ آتش بس در قره باغ برقرار شد

نمایندگان روسیه، امریکا و فرانسه قرار است روز سه شنبه در وین پایتخت اتریش گردهم آیند تا درباره منطقه قره باغ و راه های متوقف کردن درگیری ها در این منطقه تبادل نظر کنند.

ایران نیز پیشتر خواستار توقف درگیری ها در منطقه قره باغ شده و گفته بود آماده میانجیگری میان طرفین است.

منطقه قره ‌باغ در داخل خاک جمهوری آذربایجان قرار دارد، اما ارامنه بر آن کنترل دارند. پس از پایان جنگ جدایی ‌طلبانه ارامنه با آذربایجان در سال 1994، این منطقه خودمختار تحت حمایت نظامی و مالی کشور ارمنستان اداره می‌شود.

نیروهای تحت حمایت ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را متهم به نقض آتش‌ بسی کرده‌اند که در سال 1994 و پس از کشته شدن حدود 30 هزار نفر در درگیری‌های چند ساله به دست آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس