کد خبر 553054
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای آذربایجانی با تاکید بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره‌باغ، آمادگی کامل ایران جهت به کارگیری مساعی جمیله با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جاری را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، المار محمد یاروف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان که به منظور شرکت در چهارمین نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد رامسر شد با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

ظریف در این دیدار با اشاره به مشکلات و بحران‌های موجود در منطقه و در روابط بین کشورهای مختلف اعلام کرد: در این شرایط باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا شاهد تشدید یک مشکل و بحران دیگر نباشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر ضرورت توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت مجدد آرامش به منطقه قره‌باغ و اشاره به تماس تلفنی صبح امروز خود با وزیر امور خارجه ارمنستان، آمادگی کامل ایران جهت به کارگیری مساعی جمیله با هدف حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جاری را اعلام کرد.

طرفین در این دیدار همچنین با بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه، در خصوص سفرها و دیدارهای متقابل مقامات دو کشور و اقدامات ضروری جهت گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه آذربایجان در این دیدار آمادگی آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در خط آهن رشت - قزوین - آستارا را اعلام کرد.

لازم به ذکر است ظریف صبح امروز نیز در گفت‌وگویی تلفنی با همتای ارمنی درباره مناقشه قره‌باغ صحبت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ایفای نقش در این زمینه در صورت تمایل طرفین درگیر را اعلام کرد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به درگیری‌های اخیر در منطقه قره‌باغ، عنوان کرد:‌در حالی که منطقه شاهد اقدامات ویرانگر گروه‌های افراطی بوده و نیازمند آرامش و استقرار است، دریافت اخبار نگران کننده از تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ بین آذربایجان و ارمنستان موجب نگرانی شدید جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ما هر دو همسایه شمالی خود را به خویشتنداری و پرهیز از هرگونه اقدامی که شرایط را سخت‌تر می‌کند دعوت کرده و به آنان توصیه می‌کنیم با توقف فوری درگیری‌ها، همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات در چارچوب گروه‌های صلح و سازمان ملل به کار گیرند.

قرار است چهارمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه بعدازظهر امروز در رامسر برگزار شود.

نشست‌های قبلی در ارومیه، نخجوان و وان ترکیه برگزار شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس