کد خبر 553052
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، واشنگتن با حدیت تمام در حال برنامه‌ریزی نظامی علیه روسیه است.

به گزارش مشرق، بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، واشنگتن برنامه نظامی ضدروسی خود را به طور جدی دنبال می‌کند و مسکو باید این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

بر اساس این گزارش، واشنگتن در حال حاضر حدود 4.3 میلیارد دلار از مالیات‌های پرداخت شده مردم آمریکا را روی پروژه موسوم به «ابتکار عمل اطمینان‌بخشی به اروپا»‌ سرمایه‌گذاری کرده و این در شرایطی است که قصد افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا تا سال 2017 را نیز دارد و از این طرح به منظور مقابله با آنچه «تهاجم روسیه» می‌خواند، یاد کرده است.

علاوه بر طرح اعلام شده توسط «فیل بریدلاو» فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا که هفته گذشته اعلام شد، ناتو نیز قرار است 250 فروند تانک و دیگر تجهیزات زرهی سنگین در مرز شرقی اروپا مستقر کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: واشنگتن برنامه‌ریزی نظامی علیه روسیه و استقرار تجهیزات نظامی با این هدف را به طور جدی دنبال می‌کند. این گونه راهبردها بر اساس اسناد مهم نظامی آمریکا دنبال شده و به شدت تأمین بودجه می‌شود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم امنیت خود را به خطر اندازیم و بر همین اساس اینگونه رفتارها را به شدت تحت نظر داریم.

زاخارووا در ادامه اظهاراتش همچنین بر این مسئله نیز تأکید کرد که پنتاگون در حال انجام تدارکات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه است که این مسئله شامل استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در شرق اروپا می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس