کد خبر 552775
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹

چهار مورد نقض آتش بس در «لاذقیه» سوریه و حمله داعش به مواضع ارتش سوریه در اطراف فرودگان نظامی دیرالزور با خمپاره های حاوی گاز خردل از تحولات سوریه است.

به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، مرکز روسی نظارت بر روند آتش بس سوریه در پایگاه حمیمیم اعلام کرد تعداد مناطق ملحق شده به آتش بس در سوریه بدون تغییر، ۵۷ منطقه باقی مانده و تعداد گروه هایی که پایبندی خود به شروط آتش بس را اعلام کرده اند به ۴۵ گروه رسیده است.

این مرکز همچنین از پایبندی به آتش بس در اغلب استان های سوریه و رصد کردن ۴ مورد نقض آتش بس در استان لاذقیه طی روز دوشنبه خبر داد. تروریست های مسلح مواضع ارتش سوریه در ساندران، شمیسه و مزرعه عمرو را مورد بمباران خمپاره ای قرار دادند.

عناصر مسلح گروه موسوم به «ارتش آزاد» روستای «عین سالیمو» را مورد بمباران خمپاره ای قرار دادند که در پی آن دو نفر کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری رسمی سانا اعلام کرد گروه داعش با خمپاره های حاوی گاز خردل مواضع ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور را هدف قرار داده است. ارتش سوریه پیش از این حمله گروه های وابسته به داعش را که قصد داشتند از سمت شرقی به فرودگاه نظامی دیرالزور حمله کنند ناکام گذاشته بود.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک سرکرده ارشد گروه موسوم به جبهه النصره با نام «ابوفراس السوری» در حمله هوایی در سوریه کشته شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس