کد خبر 552757
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۷

رزمایش دریایی مشترک آمریکا و 30 کشور دیگر از روز دوشنبه (4 آوریل/16 مهرماه) در منطقه خاورمیانه آغاز شد و تا تقریباً سه هفته دیگر دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه رزمایشی که از آن به عنوان بزرگترین رزمایش دریایی در خاورمیانه یاد می‌شود را با مشارکت بیش از 30 کشور آغاز کرد.

بنا به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، «رزمایش بین‌المللی ضد مین» (IMCMEX ) که «فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا» سامان‌دهی آن را به عهده دارد، روز دوشنبه (4 آوریل/16 فروردین) در بحرین که میزبان ناوگان پنجم آمریکا است آغاز شد.

«کوین دانگان»، فرمانده یگان مرکزی نیروهای دریایی آمریکا گفت: «کشورهای شرکت‌کننده، علیه تهدیدی مشترک متحد شده‌اند: نیاز به محافظت از جریان آزاد تجارت در برابر تهدیدهای دریایی اعم از دزدی، تروریسم و مین.»

«رزمایش بین‌المللی ضد مین» که تا روز 26 آوریل (7 اردیبهشت‌ماه) ادامه می‌یابد، بنا به ادعای مقامات آمریکایی، مین‌روبی، محافظت از زیرساخت‌ها و عملیات امنیت دریایی را نیز در دستور کار خواهد داشت.

آمریکا، علاوه بر این رزمایش، روز دوشنبه رزمایش نظامی مشترک دیگری را در نزدیکی آبهای دریای چین جنوبی - که صحنه مناقشات سرزمینی چند کشور از جمله چین است - آغاز کرد.  

واشنگتن اخیراً حضورش در منطقه خاورمیانه و آسیا - اقیانوسیه را افزایش داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس