کد خبر 552574
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

ردپای عربستان سعودی در بصره جنوبی ترین استان عراق در یک کارگاه ساخت بمب و خودرو های بمبگذاری شده شناسایی شد و تحلیل و تفسیرها را مبنی بر تلاش ریاض برای دامن زدن به ناامنی در مناطق جنوب و مرکز عراق تقویت کرد.

به گزارش مشرق، در اتفاقی نادر نیروهای امنیتی عراق چند روز قبل در یکی از کشتزارهای شهر مرزی 'زبیر' در غرب بصره یک کارگاه ساخت بمب دست ساز و خودرو بمبگذاری شده یافتند و اکنون گزارش ها حاکیست که یکسری پلاک های خودرو شماره گذاری شده عربستان و شبنامه ها و بروشور و کتاب تکفیری چاپ عربستان در این کارگاه نیز کشف و ضبط شده است.

سایت های خبری عراق که روز یکشنبه عکس هایی از این کارگاه را منتشر کرده اند، نسبت به شناسایی این کارگاه و کارگاه های مشابه که به احتمال قوی هنوز در بصره و دیگر استان های جنوب و مرکز عراق شناسایی نشده اند، ابراز نگرانی کردند.

فرمانده پلیس استان بصره گفته است که در محل کارگاه که جمعه گذشته شناسایی و منهدم شد، پلاک های خودرو شماره گذاری شده عربستان سعودی به همراه تعدادی از مهرها و گواهینامه های جعلی پیدا شده است.

سرلشکر 'عبدالکریم المیاحی' یاد آور شده است: علاوه بر مقادیری بمب و مهمات و سلاح که در محل کشف و ضبط شد، تعدادی پلاک خودرو شماره گذاری عربستان سعودی و یکسری شبنامه و بروشور و کتاب تکفیری چاپ عربستان به علاوه گواهینامه و مهر جعلی یافت شده است.

یکی از سایت های خبری به نام 'هنا بصره' (اینجا بصره است)، پرسیده است که با توجه به کشف این پلاک های سعودی، پس ماشین های سعودی که حامل این پلاک ها بوده اند کجا رفته اند؟
برخی از رسانه های محلی استان بصره، نوع مواد شناسایی شده به ویژه شماره پلاک ها و بروشورها و کتاب های تکفیری و گواهینامه ها و مهرهای جعلی را مشابه مواد کشف شده در استان های سنی نشین عراق به ویژه بعد از برچیدن خیمه های تحصن در الانبار در اواخر 2014 میلادی می دانند.

گزارش هایی در رسانه های عراقی در ماه های اخیر منتشر شده بود که حاکی است عربستان در راستای سیاست های فتنه انگیزانه در عراق، درصدد کشاندن ناآرامی و تنش به استان های جنوبی و مرکزی عراق که عموما شیعیان را در بر می گیرد، است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس