کد خبر 552430
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: عربستان کلاً با ایران قطع رابطه کرده و بحث آنها این است که هم تیم باشگاهی و هم تیم ملی این کشور اجازه ورود به ایران را ندارند.

به گزارش مشرق، علیرضا اسدی در خصوص اینکه اگر تیم‌های ملی ایران و عربستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با یکدیگر هم‌گروه شوند آیا دو کشور باید در کشورهای یکدیگر به میدان بروند یا در کشور ثالث گفت: تیم ملی هم در این موضوع می‌گنجد. عربستان کلاً با ایران قطع رابطه کرده و بحث آنها این است که هم تیم باشگاهی و هم تیم ملی این کشور اجازه ورود به ایران را ندارند. درواقع دولت آنها این اجازه را به آنها نمی‌دهد.

وی در مورد اینکه قبلا اعلام کرده بود که پرونده بازی‌های ملی از بحث باشگاهی جداگانه بوده و تیم های ملی باید در کشورهای یکدیگر بازی کنند، ادامه داد: قرار بر این شد که هیات اجرایی در این مورد تصمیم‌گیری کرده و نظرش را ارائه دهد و از این موضوع دفاع شود. نکته دوم اینکه همین الان که هنوز قرعه‌کشی انجام نشده می‌توانیم بنویسیم که این مسابقات زیر نظر فیفا برگزار شده و نمی‌خواهیم دو کشور در کشور ثالث با هم بازی کنند.

اسدی افزود: از مسئولان مربوطه در AFC درخواست کرده‌ایم تا تکلیف ما را در این مورد هرچه زودتر مشخص کنند تا اگر چنین تصمیمی بر پایه خود همچنان استوار بود بتوانیم به خاطر اینکه این رقابت‌ها زیرنظر فیفا برگزار می‌شود اعتراض خود را در موعد مقرر ارائه دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران یادآور شد: دولت عربستان به هیچ شهروند عربستانی اجازه نمی‌دهدکه به ایران سفر کند و این موضوع شامل حال فوتبالیست‌ها، داوران و هر عربستانی دیگری که می‌خواهد به ایران سفر کند می‌شود. این بدان معنا نیست که آنها نخواهند بیایند بلکه دولت‌شان اجازه نمی‌دهد تا به ایران سفر کنند.

اسدی در مورد اینکه آیا هفته آینده در جلسه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض ایران به AFC را مطرح خواهد کرد یا خیر؟ گفت: این جلسه بر مبنای دستور جلسه از قبل مشخص شده برگزار خواهد شد و فقط اعضا در مورد مفاد دستور جلسه به صحبت خواهند پرداخت اما ما حتما خواسته‌ایم تا اعتراض ایران در دستور جلسه هفته آینده گنجانده شود که دیگر این موضوع به تصمیم‌گیری مسئولان کمیته فوق مربوط می‌شود. هر تلاشی که از دست‌مان بربیاید برای احقاق حق فوتبال ایران انجام می‌دهیم.

وی در مورد اینکه آیا انتخابات فدراسیون فوتبال در موعد مقرر برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: فعلا چیزی غیر از آن به ما ابلاغ نشده و قرار نیست انتخابات برگزار نشود. مشکل خاصی هم در این مسیر وجود ندارد.

اسدی در پاسخ به این سوال که تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال مانع برگزاری انتخابات نخواهد شد، گفت: مگر زمان برگزاری انتخابات سررسیده است. ما تا آن زمان فرصت داریم و باید تا روز 11 اردیبهشت صبر کنیم تا مشخص شود اگر تا آن روز اساسنامه مصوب نشده بود سپس تصمیم دیگری بگیریم. تا یازدهم صبر می‌کنیم اگر اساسنامه مصوب نشد در آن زمان تصمیم دیگری خواهیم گرفت ضمن اینکه نمی‌توان از حالا آینده را پیش‌بینی کرده و نسبت به این پیش‌بینی قضاوت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس