كتاب «رياحين الإمامة» مجموعه اشعار «ميشال كعدي» اديب مسيحي لبناني منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، اين مجموعه كه حاوي دوازده قصيده در مدح اهل بيت است توسط انتشارات بين المللي مثلث در بيروت به چاپ رسيده و دومين اثر اين شاعر و نويسنده مسيحي در ستايش اهل بيت(ع) است.

 ميشال كعدي كه سال ها پيش براي دو كتاب از آثار سليمان كتاني نيز مقدمه نوشته، از ديرباز به اهل بيت ارادت و علاقه داشته و به خاطر توصيه پدرش رساله دكتري خود را به شخصيت و زندگي امام علي عليه السلام اختصاص داده است.

 وي پيش از اين نيز كتابي درباره امام علي منتشر كرده و اينك در كتاب جديد خود به موضوعات متنوعي از جمله: «عيد غدير»، «عاشورا»، «حضرت امام حسين(ع)»، «حضرت زينب(س) و «جنگ بدر» پرداخته است.

«کعدی» كه در حال حاضر تأليف كتابي درباره امام سجاد عليه السلام را آغاز كرده قصد دارد در آينده نزديك كتابي پيرامون شخصيت ادبي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها منتشر كند.

 وي معتقد است كه برجستگي ابعاد ادبي و فصاحت و بلاغت پيامبر اكرم و اميرالمؤمنين باعث شده تا بُعد ادبي شخصيت حضرت زهرا مورد توجه قرار نگيرد. او ضمن تأكيد بر اين نكته ضمن اشاره به برخي از خطبه ها و نوشته هاي آن حضرت مي گويد: فاطمه زهرا نخستين اديبه در جهان بوده است.

 كتاب «رياحين الامامة» دومين مجموعه از آثار شعرا و نويسندگان مسيحي پيرامون اهل بيت است كه پس از كتاب «ملحمة الحسين» توسط مؤسسه مثلث منتشر شده است و اين مؤسسه در آينده نزديك نيز چند اثر جديد از آثار نويسندگان مسيحي لبنان در باره اسلام و اهل بيت را به بازار عرضه خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس