کد خبر 551936
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

براساس آمار به دست آمده مفتی عربستان سعودی در سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۷ فتوا صادر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری ام بی سی، مفتی کل عربستان سعودی در سال گذشته 5 هزار و 107 فتوا صادر کرد، که نشان می دهد، وی در سال قبل هفته ای 100 تا 110 فتوا صادر کرده است، که با این توصیف می توان گفت، وی در حدود 14 فتوا در روز صادر کرده است.

عبدالله الحربی عضو شورای مشورتی عربستان سعودی در این خصوص گفت: با توجه به افزایش روز افزون صدور فتوا در این کشور، و افزایش فتواها در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ما خواستار محول شدن وظایف دفتر فتواهای مربوط به طلاق به مرکز اصلی صدور فتوا هستیم، تا در این خصوص این مساله روند منظم تری به خود بگیرد.

این عضو شورای مشورتی عربستان سعودی در ادامه افزود: باید صدور فتوا در عربستان به نهادهای قضایی سپرده شود، بخصوص این که در عربستان اخیرا دادگاه هایی برای رسیدگی به احول شخصی هم تاسیس شده است، تا بعد از صدور فتوا احکام مرتبط نیز به اجرا در آیند.

وی افزود: فتواهای مربوط به طلاق بخش اعظم آنها را نمی توان از طریق تلفن به اجرا گذاشت، چرا که بخشی از آنها نیازمند شنیدن گفته های دو طرف شکوائیه دارد، از این رو پیش‌ از هر تصمیمی ما نیازمند شنیدن خواسته های طرفین هستیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    مغزش با نجاستش مخلوط شده دیگه بیشتراز این توقع ای نیست این جماعت دست نشانده وهابی کارشون مفت خوری وشهوترانی است.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    این شبیه حیوان عجیب الخلقه هست تا یک انسان عادی. شاید شیطان در این موجود باشید. لعنت به ال سعود. لعنت بر خاندان منحوس ال سعود. نکنه حکم اعدام تام جری هم این صادر کرد. با این اوصاف فتواهای این افراد فتوای شیطانی هست.
  • حمید رضا رحیمی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    بلا تشبیح کفتار قیافش از کفتار هم زشت تره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس