کتاب «ملاقات در شب آفتابی» نوشته علی موذنی و دو کتاب دیگر از سوی موسسه پویش مطالعاتی روشنا به کتابخوانان پیشنهاد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، به نقل از ستاد خبری پنجمین پویش مطالعاتی «روشنا»، رمان «ملاقات در شب آفتابی» اثر علی موذنی که در این دوره به مخاطبان معرفی شده با شمارگان ۲۱ هزار نسخه راهی بازار کتاب شده است.

«ملاقات در شب آفتابی» رمانی بر مبنای خاطراتی از ایثارگران دفاع مقدس و با امضای کریم صفایی نوشته شده است. این رمان کوتاه در واقع بخشی از خاطرات چند ایثارگر دفاع مقدس است. پرداخت خوب داستان که فرایند تهیه خاطرات تا یافتن چند نفر از ایثارگران و رساندن آن‌ها به یکدیگر را در بردارد، فراز و فرودهای متعددی دارد که در قالب پیاده کردن نوار خاطرات جانبازان پیگیری می‌شود. این کتاب را انتشارات قدیانی راهی بازار کتاب کرده است.
روشنا «ملاقات در شب آفتابی» را برای مطالعه معرفی کرد
این رمان برای نخستین‌‌بار در سال ۷۴ منتشر شده و در طول این سال‌ها ۹ مرتبه تجدید چاپ شده که در مجموع بیش از ۲۹ هزار نسخه از آن به فروش رسیده است.

پنجمین پویش مطالعاتی روشنا با محوریت سه کتاب آغاز شده است و افزون بر «ملاقات در شب آفتابی» دو کتاب دیگر را هم معرفی کرد.

«شهر ضرب‌المثل‌ها» نوشته حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری برای مخاطبان کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است. بنا بر مقدمه این کتاب، «ضرب‌المثل‌های شیرین ایرانی»، مالامال از درس‌های زندگی ساز و پندهای حکمت آموز است. همه کسانی که دستی در تعلیم و تربیت دارند، باید قدر این ثروت را بدانند و از لطافت لفظی و معنوی آن، برای تلطیف دل‌ها و تربیت جان‌ها بهره گیرند.

بی تردید آشنا کردن کودکان با ضرب‌المثل‌ها، علاوه بر افزایش اندوخته‌های ادبی آنان، به رشد اخلاق و معنویت در آنها نیز مدد خواهد رساند و زندگی بهتری را برای آنان رقم خواهد زد.

این کتاب راه آشنایی کودکان ایرانی را با ضرب‌المثل‌ها هموار کرده و آلبومی از شیرین‌ترین لطایف ادبی را در اختیار آنان قرار داده است. انتشارات «بوستان فدک» ناشر این کتاب است.

«گام‌های سلوک» به قلم حسن قدوسی‌زاده نیز دیگر کتابی است که در این پویش به مخاطبان معرفی شده است. در مقدمه این کتاب آمده است: «گام‌های سلوک، دستورالعمل‌هایی در زمینه سیر و سلوک و خودسازی است.»

در این نوشتار سعی شده است برای استفاده جوانان به ویژه قشر دانشجو چهل دستور و توصیه اخلاقی برای تهذیب نفس و راهیابی به درجات کمال انسانی ارایه شود. این کتاب از سوی دفتر نشر معارف راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس