کد خبر 551167
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

رییس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در 5 سال اخیر از جمله در سال 94 بودجه مصوب مجلس برای تقویت بنیه دفاعی کشور به صورت کامل تخصیص نیافته است.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری افزود: اقدامات انجام شده در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور از جمله در عرصه موشکی، با تلاش عوامل نیروهای مسلح و «از جان مایه گذاشتن» بچه‌های سپاه و وزارت دفاع بوده است.

کوثری اظهار داشت: انتظار می‌رود بودجه مصوب مجلس برای تقویت بنیه دفاعی کشور که با حضور نمایندگان دولت در مجلس تصویب می شود و به تایید شورای نگهبان نیز می‌رسد، به طور کامل اختصاص یابد.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند، برای ما «عمل» مهم است و باید مصوبات مجلس عملی شود.

رییس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر مصوبات مجلس در حوزه «بودجه بنیه دفاعی کشور» اجرایی شود، توانمندی‌های ما در این حوزه به مراتب بیشتر از وضعیت فعلی خواهد بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    شما مسئولیت نظارت را داشتید چرا ۵ سال کاری کردید دراین باره
  • محمد حسین ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    چه فایده نیرو هواییمون داره داغون تر میشه باید سلانه حداقل 18 میلیارد دلار بودجه دفاعی داشته باشیم که پیشنهاد من خرید 50 فروند اولیه میگ 35 و مونتاژ 150 فروند در داخل برای جایگزینی اف5 ها این پرنده رو میشه به راحتی با تمام شرایط مورد میل ایران از روسیه دریافت کرد چون1-دفاعی است2-شرکت میگ در ورشکستگی به سر میبرد 3-میگ معمولا مشتری مدار تر است. در وهله ی دوم خرید ابتدا 50 فروند سوخو 30 و خرید فناوری آن و مونتاژ 150 فروند در داخل برای جایگزینی اف4 ها.برای پشتیبانی تام کت ها خرید سوخو تی 50 به همان تعدادی که اسرائیل اف 35 میخرد.برای جایگزینی اف 1 ها خرید رافائل به میزان 24 فروند.در بحث ترابری خرید 20 فروند ایلوشین 76 ام دی 90 و خرید 4 فروند آواکس بریف 50.در مجموع هزینه ها که شامل تعمیر نگهداری و خرید 33 میلیارد دلار میشود که میتوان با پرداخت سالانه 11 میلیارد دلار طی 3 سال دارای مدرن ترین ناوگان هوایی خاورمیانه شویم.در بحث نیرو زمینی خرید فناوری تی 90 ام اس و تولید 2000 عراده و خرید بی ام پی 3 به تعداد 900 عدد که مجموعا میشه 6 میلیارد دلار.
  • سعید ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    بهمون نمیفروشند..البته به نظر من بهتره که ایران برای چند سال تعهد بده که آزمایش موشکی نکنه و در عوض 5+1 تعهد بدهند به ایران تعدادی هواپیمای جنگی پیشرفته ((مثلا 60 فروند)) تانک وهلی کوپتر بفروشند و گرنه طی سالهای آینده فاصله مون از نظر تکنولوژی جنگ افزار با کشورهای همسایه خطرناک خواهد شد.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    نیروی هوایی به چه درد می خوره؟ بریم 100 میلیارد دلار خرج کنیم که در برابر نیروی هوایی چند تریلیون دلاری غرب یک هفته ای منهدم بشه....همین موشکی هم از سرمون زیاده...
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    همین بودجه 5 میلیارد دلاری رو هم نمیدن چه دل خوشی داری شما...ایران الان از بحرین بودجه اش کمتر شده به لطف کدخدا دوستان
  • اصلاح طلب ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    مثل همیشه دیر!..حالا که دیدن امریکایها دارن می زنن زیر برجام و جمهوری خواهان دارن میان و تحریم ها لغو نشده!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    هر دم از باغ بری میرسد .....
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    میگ 35 را ولش کنین توروخدا،اگه خوب بود که خود روس ها به جای سوخو، میگ 35 بر می داشتند،ارزون تر هم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس