کد خبر 551159
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برنامه‌ریزی جهت ساخت مدل فضایی و پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید 1 و عملیاتی کردن سامانه مخابراتی بالنی در سال 95 خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن حدادپور با اعلام این خبر اظهار کرد: این پژوهشگاه در راستای انجام وظایف خود در خصوص طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، در سال 95 نیز برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که از آن جمله ساخت و پرتاب مدل فضایی ماهواره ناهید 1 است.

وی همچنین عملیاتی کردن سامانه مخابراتی بالنی را از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه فضایی ایران خواند که در ارائه خدمات مخابراتی به مناطق دور از دسترس و اجتماعات فصلی یا موردی کاربرد دارد.

حدادپور همچنین به دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در سال 94 اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی با هدف پشتیبانی از توسعه محصولات فضایی همزمان با روز فناوری فضایی در 14 بهمن سال 94 از آن جمله است.

سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از دیگر دستاوردهای این پژوهشگاه در سال 94 را طراحی محموله مخابراتی باند KU، طراحی و ساخت چرخ عکس‌العملی و سازه ساندویچی لانه زنبوری مورد استفاده در ماهواره‌ها دانست و تصریح کرد: همچنین ساخت مدل آزمایشگاهی بلوک انتقال مداری، توسعه و بومی‌سازی 8 فناوری گلوگاهی سامانه‌های فضایی و تکمیل ساختمان پایگاه فضایی قشم از دیگر فعالیت‌های این پژوهشگاه در سال 94 است.

حدادپور در پایان خاطرنشان کرد: فضا منبع بیکرانی است که همه ملت‌ها در آن سهم دارند و کشور ما نیز با تلاش متخصصان و فناوران ایرانی، باید بتواند سهم مناسبی را از این منبع سرشار کسب کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    ناااااااااااااااااااااااااااااااهید ناهیدم شد اسم؟
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    سیمرغ رو بردن به سایت پرتاب سوخت گیری هم کردن امریکایها حتی تصاویرش رو هم منتشر کردن بعد این هم آخرش!!...عاقب برنامه فضایی ایران هم مشخص شد!! پرتاب میکرو ماهواره های تبلیغاتی هیچ ارزشی نداره....
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 1
    لطفا فقط با پول شخصی هزینه شود نه بیت المال
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    صد میلیارد دلار در سال با پول مفت نفت از خارج واردات داریم اون پول شخصی هست!!؟ جوک نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس