کد خبر 551058
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

پنتاگون به کنگره آمریکا اطلاع داده است که قصد دارد تعداد زندانیان بیشتری را از زندان گوانتانامو به خاک آمریکا منتقل کند.

به گزارش مشرق،‌ وزارت دفاع آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داده است که قصد دارد تعداد بیشتری از زندانیان را از زندان گوانتانامو خارج و منتقل کند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد، یکی از مقامات رسمی دولت آمریکا اواخر روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که انتقال این زندانیان از زندان گوانتانامو به کاهش بیشتر تعداد کنونی زندانیان که 91 نفر هستند، منجر می‌شود.

طبق این گزارش، پنتاگون موظف است که ظرف مدت 30 روز به کنگره نشان دهد که استانداردهای امنیتی برای آزادی این زندانیان تأمین شده است.

این مقام دولتی جزئیات بیشتری درباره زمان دقیق انتقال زندانیان از زندان گوانتانامو در خلیج گوانتانامو کوبا ارائه نداده است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از همان 8 سال پیش که وارد رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به کاخ سفید شد، وعده تعطیلی زندان گوانتانامو را مطرح کرد اما مخالفت‌های شدید کنگره، مانع از اجرایی شدن طرح وی شد. جدیدترین پیشنهاد وی برای تعطیلی زندان گوانتانامو در ماه فوریه به کنگره ارائه شد که مورد مخالفت شدید جمهوری‌خواهان قرار گرفت.

طرح انتقال دور بعدی زندانیان گوانتانامو اولین بار روز چهارشنبه (دیروز) توسط روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش شد.

تلاش اصلی دولت اوباما برای تعطیلی زندان مذکور در اصل به شکل انتقال زندانیان کم خطر به کشورهایی بوده است که بتوانند شرایط امنیتی را تأمین کنند و باقی زندانیان نیز به زندانهای مختلف در خاک آمریکا منتقل شوند. در بین مکان‌های احتمالی که پنتاگون در صدد است زندانیان گوانتانامو را به آنجا منتقل کند، زندانهای نظامی در ایالت کانزاس و کارولینای جنوبی و همچنین زندانهای فدرال در فلورانس ایالت کلرادو می‌باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس