کد خبر 550872
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

شهرستان های استان تهران در روز میلاد بی‌بی دوعالم غرق در سرور و شادی بوده که نقطه اوج برنامه‌های شب و روز میلاد حضرت زهرا(س) در حرم حضرت عبدالعظیم است.

به گزارش مشرق، شهرستان‌های استان تهران در سالروز میلاد باسعادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه(س)، غرق در سرور و شادی است و مردم این استان با برگزاری جشن‌های مختلف، این روز بزرگ را گرامی داشته‌اند.

بسیاری از مردم استان تهران در شب میلاد حضرت فاطمه(س) در منازل مادران خود حاضرشده و از زحمات و تلاش‌های این گوهرهای نایاب تقدیر و تشکر کردند.

بازار داغ خرید دسته‌گل در روز مادر و زن

همچنین برخی از مردم نیز با حضور در بهشت‌زهرا و آرامستان های شهرستان‌های استان تهران بر سر قبور مادران خود حاضرشده و این روز بزرگ را تبریک گفتند.

بازار خرید دسته‌گل برای همسران و مادران نیز بسیار گرم بود و مردان با حضور در گل‌فروشی‌های سطح شهرستان‌های استان تهران، تلاش داشتند تا محبت خود را به زنان و بانوان این سرزمین نشان دهند.

حضور پرشور مردم در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع)

جشن‌های میلاد حضرت فاطمه(س) در مساجد، هیئت‌های مذهبی، امامزادگان واجب‌التعظیم و بقاع متبرکه نیز با حضور مردم متدین و انقلابی استان تهران برگزار شد.

همچنین بسیاری از زوج‌های جوان در شب میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) به خانه بخت رفتند و آغاز زندگی مشترک خود را با روز تولد مادر سادات گره زدند.

 مراسم میلاد حضرت زهرا(س) باشکوه خاصی در شهرستان‌های اسلامشهر، رباط‌کریم، بهارستان، دماوند، فیروزکوه، ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهر قدس، شهریار، ملارد و سایر مناطق استان تهران برگزار شد.

نقطه اوج برنامه‌های میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود که برنامه‌های ویژه‌ای نیز از سوی این آستان مقدس در شب میلاد باسعادت مادر سادات تدارک دیده‌شده بود.

بسیاری از مردم استان تهران در شب میلاد حضرت فاطمه(س) از نقاط مختلف خود را به قبله تهران رسانده و جشن میلاد مادر سادات را در یک مکان معنوی برگزار کردند.

دشمن به دنبال ضربه زدن به کیان خانواده‌های ایرانی است

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری میلاد حضرت زهرا(س) به نام روز زن و مادر اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای زنان و بانوان ایرانی در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در زمینه همسرداری و تعلیم و تربیت فرزندان به عنوان الگویی بی نظیر مطرح است که از دامان این بزرگ بانوی جهان اسلام، ائمه اطهار پرورش پیدا کردند.

حضرت زهرا(س) الگوی خانواده های ایران قرار بگیرد

قدوسی نژاد ادامه داد: میلاد حضرت فاطمه(س) بهانه ای برای بررسی ابعاد شخصیتی و سیره زندگی این بانوی بافضیلت در عرصه های مختلف بویژه خانواده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به کیان خانواده های ایرانی اضافه کرد: امروز خانواده ایرانی بیش از هر زمان دیگری به الگوهایی نظیر حضرت فاطمه(س) نیاز دارد تا در برابر توطئه های فرهنگی دشمن مصون بماند.

نشست های تخصصی بررسی سیره حضرت فاطمه(س) در حوزه خانواده برگزار شود

حجت الاسلام حسن منتظری کارشناس مذهبی و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک اظهار داشت: متأسفانه نقش و جایگاه حضرت فاطمه(س) در مسائل خانوادگی کم تر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در زمینه مسائل و موضوعات خانوادگی و تربیت و تعلیم فرزندان، درس های بزرگی را به پیروان خود دادند که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.

منتظری ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا الگوهای کاذب غربی را به جای الگوهای اسلامی و دینی به خانواده های ایرانی تحمیل کند و در این میان نقش نخبگان و فعالان فرهنگی و مذهبی بسیار مهم و موثر خواهد بود.

وی تأکید کرد: باید جلسات بصیرتی و گفتمان های دینی و نشست های تخصصی برای بررسی سیره و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) در حوزه خانواده ترتیب داده شده تا بیش از هر زمان دیگری، این معارف ناب به پیروان آن حضرت انتقال پیدا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس