کد خبر 550545
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

وزارتخانه های بهداشت و محیط زیست عراق روز دوشنبه یک تیم مشترک متخصص آلودگی شیمیایی را به بخش 'تازه' در 25 کیلومتری جنوب شهر کرکوک که اوایل ماه جاری میلادی از سوی داعش مورد حمله شیمیایی قرار گرفت، اعزام کردند.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت عراق در بیانیه ای روز دوشنبه اعلام کرد که این تیم متخصص برای ارزیابی تبعات ناشی از بمباران شیمیایی اخیر گروه تروریستی داعش علیه بخش ترکمن نشین تازه به این منطقه اعزام شده است.
بخش تازه ، محل زندگی ترکمن های شیعه عراق، هشتم مارس 2016 در معرض شلیک چند موشک کاتیوشا، حاوی گاز خردل و کلر قرار گرفت که براساس اعلام مسوولان محلی یک هزار و 500 تن در این حمله آسیب دیدند.
حمله شیمیایی گروه تروریستی داعش از منطقه 'بشیر' در جوار بخش شیعه نشین تازه که هنوز تحت تصرف این گروه تروریستی است، انجام گرفت و براثر آن تاکنون تعدادی از کودکان آسیب دیده جان باخته اند.
جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان در 21 مارس 2016 یک تیم متخصص را به بخش تازه اعزام کرد که ضمن مداوای آسیب دیدگان از آلودگی ها با هدف انجام آزمایشات نمونه برداری کردند.
از طرفی وزارت خارجه عراق نیز تلاش بین المللی در قبال این حمله تروریستی شیمیایی به شهروندان این کشور آغاز کرده است.
براثر این حملات شیمیایی تعدادی از اهالی تازه از بیم تکرار این حملات ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده و در سایر شهرها و مناطق عراق آواره شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس