کد خبر 550364
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

مخالفان سوری اعلام کردند ادامه حضور بشار اسد را در قدرت حتی در مرحله انتقالی نمی پذیرند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید؛ تفاهم های روسیه و آمریکا که به تازگی در مسکو به دست آمد صحنه سیاسی سوریه و به طور مشخص موضوع تعیین سرنوشت "بشار اسد،" رئیس جمهور این کشور، و به تأخیر افتادن بررسی این موضوع را تحت تأثیر خود قرار داده  است. مخالفان سوری این را به معنی شکست مذاکرات بین خود و نظام می دانند. دور سوم این مذاکرات قرار است در سوئیس نهم تا یازدهم آوریل ( 21 تا 23 فروردین) برگزار شود.

در همین زمینه "سرگئی رباکف،" معاون وزیر امور خارجه روسیه، پس از دیدار "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، با "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در مسکو گفت واشینگتن در حال درک موضع مسکو درباره ضرورت بررسی نکردن آینده بشار اسد رئیس نظام سوریه در مرحله کنونی است. وی افزود روند سیاسی به سبب درک موضع  اصولی مسکو درباره به تاخیر انداختن بررسی سرنوشت اسد از سوی واشینگتن  ممکن شده است.

همچنین طرفین بر تسریع عملیات انتقال سیاسی در سوریه، اعمال فشار برای برگزاری مذاکرات مستقیم بین نظام و مخالفان، آزادسازی زندانیان و نوشتن قانون اساسی جدید کشور تا فرا رسیدن ماه اوت آینده به توافق رسیدند.
 
اما به نظر نمی رسد مخالفان یعنی هیأت عالی مذاکرات در صدد عقب نشینی از موضع خود در مخالفت با هر نوع نقش بشار اسد و ارکان حکومتش در حال و آینده باشند.

 مخالفان اعلام کردند ادامه حضور اسد در قدرت حتی در مرحله انتقالی از خطوط قرمز انقلاب سوریه به شمار می رود. تحت هر شرایطی و هر اندازه اعمال فشار شود مخالفان از این خط قرمز عبور نخواهندکرد.

در همین زمینه "ریاض نعسان،" سخنگوی هیأت عالی مذاکرات در گفتگو با العربی الجدید گفت اظهارات مقامات روسی درباره سرنوشت اسد سبب شکست مذاکرات با نظام در ژنو خواهد شد.

وی افزود زمانی که از بابت آمریکا درباره صحت این اظهارات مطمئن شویم این موضوع را در چارچوب هیأت عالی بررسی می کنیم و اگر درست باشد متأسفانه به معنی شکست مذاکرات خواهد بود. زیرا حامیان اساسی این مذاکرات یعنی روسیه و آمریکا می دانند تا زمانی که نقش اسد و ارکان نظامش پایان نیابد،  انتقال سیاسی محقق نخواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس