کد خبر 550251
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

معاون پژوهش و آموزش هلال احمر با بیان اینکه باید آموزشها و دستورالعملها را از خودمان شروع کنیم، گفت: سامانه اطلاع رسانی هلال با تمام ابزارها طی ۲-۳ ماه آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیدحمید جمال الدینی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه باید با ایجاد جاذبه هایی برای مردم دغدغه یادگیری کمک های اولیه و چگونگی مواجهه با حوادث را ایجاد و آنها را آگاه کرد، گفت: وقتی دغدغه ایجاد شد، باید سراغ سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و خیریه ها رفت که برای آموزش سرویس دهی کنند.

معاون آموزش،  پژوهش و فناوری هلال احمر گفت: در هر ساختمان ساکنین مبالغی را بابت شارژ ساختمان پرداخت می کنند و اگر اهمیت آموزش کمک های اولیه در شرایط مختلف را برای سرایدار یا نگهبان ساختمان متوجه شوند، حاضرند ماهانه مبالغ کمی را برای این موضوع در نظر بگیرند و پرداخت کنند. آموزش هایی چون کمک های اولیه، ایمنی ساختمان، چک کردن شوفاژخانه و شرایط استفاده از کپسول های آتش نشانی و....

وی تاکید کرد: هلال احمر باید بستر قانونی ایجاد کند، اما دغدغه آگاه شدن باید در مسئولان و مردم ایجاد شود.

وی تهیه اپلیکیشن های مخصوص و تهیه محتوای آموزشی و... را از وظایف هلال احمر دانست و گفت: برقراری دوره های آموزشی در ادارات، مراکز آموزشی و فرهنگی یکی از روش های فراگیر شدن آموزش ها است.

جمال الدینی ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی در حاشیه شهرها و مناطق محروم به صورت رایگان یا با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه ها از دغدغه های سازمان است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر با تاکید بر اینکه مردم برای حوزه سلامت، هزینه می کنند، افزود: باید در این خصوص مسئولیت اجتماعی ایجاد شود و از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.

رفرنس مخاطرات امداد و نجات نداریم

وی یادآور شد: دانشگاه های بزرگ دنیا و از جمله دانشگاه هاروارد، دانشکده کمک های اولیه دارند و این به این دلیل است که از طریق ارائه خدمتی که مردم نیازمند آن هستند و از آن بهره می برند، مردم را با خود همراه می سازند و قدرت اجتماعی کسب می کنند. این در حالی است که ما از ظرفیت افراد و موسسات قوی و بزرگ در افزایش مسئولیت اجتماعی در موارد مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی و آموزش های متنوع و لازم، استفاده نکرده ایم.

جمال الدینی با بیان اینکه ما الان رفرنس مخاطرات امداد و نجات نداریم، عنوان کرد: هلال احمر باید رفرنس باشد و به همین دلیل سامانه اطلاع رسانی با تمام ابزارها طی ۲-۳ ماه آینده عرضه خواهد شد.

معاون پژوهش و آموزش هلال احمر اضافه کرد: قرار است سال ۹۵ بحث پایداری و ایمن سازی ساختمان ها از ساختمان های هلال احمر شروع شود و کارمندان، آموزش کمک های اولیه را به طور کامل دریافت کنند تا بعد از آن بتوانیم همین موضوعات را از دیگر ادارات و نهادها مطالبه کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس