شاگردان آماده و سرحال کارلوس کی روش برای تثبیت جایگاه خود در صدر گروه D مرحله مقدماتی رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه پذیرای هند ته جدولی خواهند بود. ایران و هند تاکنون 6 مرتبه با یکدیگر روبرو شده که حاصل ثبت 4 پیروزی برای ایران و یک برد برای هندی ها بوده است.

هند با حسرتی ۶۵ ساله در تهرانگروه ورزشی مشرق – تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ امروز در هفتمین دیدار خود از مرحله گروهی رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف میهمانش هند خواهد رفت.

شاگردان آماده و سرحال کارلوس کی روش برای تثبیت جایگاه خود در صدر گروه D مرحله مقدماتی رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه پذیرای هند ته جدولی خواهند بود. تیمی که در بازی رفت دیش چشم هوادارانش مغلوب ضربات سردار آزمون(۲۹)آندرانیک تیموریان(۴۷) و مهدی طارمی(۵۱) شد.

* قهرمان جنوب آسیا در تهران
هندی ها بعد از اینکه در دیدارهای گروه D مسابقات انتخابی جام جهانی راه به جایی نبردند و با ۳ امتیاز به ته جدول چسبیدند در رقابتهای فوتبال منطقه جنوب آسیا قهرمان شدند.

هند میزبان در مرحله گروهی رقابتهای مذکور ابتدا با ۲ گل روبین سینگ ۲۵ ساله سریلانکا را شکست داد. این تیم در دیدار دوم و آخر گروه یک ۴-۱ نپال را شکست داد. در این دیدار ماگار با گل دقیقه ۳ خود نپال را پیش انداخت اما پس از آن بورگس(۲۶) و سونیل چتری(۶۸) سند پیروزی هند را امضا کردند. در نهایت هم پدیده تازه فوتبال هند لالیان زوآلا ۱۸ ساله در دقایق ۸۱ و ۹۰ گلزنی کرد تا در سومین بازی ملی خود ۲ گله شود.

هندی ها برای رسیدن به فینال ۳-۲ مالدیو را مغلوب کردند. در دیدار یاد شده سونیل چتری کهنه کار و با تجربه (۲۵) گل اول آنها را زد و پس از آن درخشش جه جه پخلوآ ۲۵ ساله سبب شد تا ۲ گل دیگر در دروازه مالدیو بروید. جه جه که در فوتبال هند پیراهن تیم موهان باگان را می پوشد در بیست و ششمین بازی ملی خود گلهای شماره ۷ و ۸ خود را برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

رقیب امروز فوتبال ما در فینال مسابقات جنوب آسیا هم افغانستان را با گلهای جه جه (۷۲) و چتری(۱۰۱) در وقتهای اضافه ۲-۱ برد تا برای هفتمین بار قهرمان رقابتهای مذکور شود.

* حسرت ۶۵ ساله فوتبال هند
فوتبال ایران و هند تاکنون ۶ مرتبه با یکدیگر روبرو شده که حاصل ثبت ۴ پیروزی برای ایران و یک برد برای هندی ها بوده است.

 جالب اینکه برای اولین و آخرین بار در فینال بازیهای آسیایی دهلی (۱۹۵۱) یک بر صفر فوتبال ما را با شکست روبرو کردند و پس از آن در لاک حسرتی ۶۵ ساله فرو رفتند.

شاگردان استفان کنستانتین انگلیسی جدا از اینکه در بازی رفت با ۳ گل مغلوب شاگردان کی روش شدند آخرین بار در مرحله گروهی بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ هم ۲-۰ طعم شکست برابر ایرانی ها را چشیده بودند.

جدول گروه Dمرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در آسیا

رتبه

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

۱

ایران

۶

۴

۲

-

۲۰

۳

۱۷+

۱۴

۲

عمان

۶

۳

۲

۱

۱۰

۵

۵+

۱۱

۳

ترکمنستان

۷

۳

۱

۳

۸

۱۰

۱۰-

۱۰

۴

گوام

۷

۲

۱

۴

۳

۱۵

۱۲-

۷

۵

هند

۶

۱

-

۵

۴

۱۲

۸-

۳




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس