کد خبر 549316
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

نخست‌وزیر فرانسه که از اوضاع امنیتی بی‌ثبات کشورش نگران شده می‌گوید تاکنون 600 هم‌وطنش به داعش پیوسته‌اند و 800 فرانسوی دیگر هم منتظر مهیا شدن شرایط برای سفر به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

به گزارش مشرق، «مانوئل والاس» نخست‌وزیر فرانسه امروز در جمع طرفداران حزب سوسیالیست این کشور در خصوص اوضاع وخیم امنیتی کشور خود «نبرد در خاک فرانسه» برای شکست داعش سخن گفت.

بر اساس گزارش رویترز، والاس گفته 600 شهروند فرانسوی به داعش پیوسته‌اند و 800 فرانسوی دیگر هم منتظر فراهم شدن شرایط برای سفر به مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی هستند.

نخست‌وزیر فرانسه گفته: «هر روز گروه‌ها و موبایل‌هایی را ردیابی می‌کنیم و افرادی را بازداشت می کنیم ولی می‌دانیم که همین امروز 2 هزار و بیست و نه شهروند فرانسوی در دام گروه‌های جهادی افتاده‌اند.»

غربی‌ها برای اشاره به تروریسم از یکی از لغات مقدس مسلمانان که به ایستادگی در برابر ظلم اشاره دارد یعنی «جهاد» استفاده می‌کنند.

والاس با تجزیه عدد 2029 فرانسوی درگیر داعش گفت که 609 فرانسوی تاکنون به داعش پیوسته‌اند که 283 زن و 18 کودک در میان آنها ثبت شده‌اند.

نخست‌‌وزیر فرانسه البته گفت که 170 نفر از این داعشی‌های فرانسوی در خطوط نبرد کشته شده‌اند و 300 نفر از آنها به فرانسه بازگشته‌اند؛ والاس در خصوص سرنوشت داعشی-فرانسوی‌های بازگشته به میهن چیزی نگفت.

مانوئل والاس از ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه از میزان علاقه شهروندان این کشور به داعشی شدن هم آمار داشت و گفت «حدوداً 800 فرانسوی امروز دوست دارند که به مناطق جنگی (تحت سیطره داعش) بروند و 1000 نفر دیگر هم با توجه به اقدامات و حرکاتشان، تحت کنترل شدید قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس