وزیر دفاع آمریکا در بخشی از اظهاراتش در نشست کمیته امور مسلح سنا گفت که رفتار ایران با تفنگداران بازداشت شده این کشور در جزیره فارسی،‌ خشم‌انگیز، غیرحرفه‌ای و مغایر با قوانین بین‌المللی بود.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع آمریکا در نشستی در کنگره این کشور اظهارات و ادعاهایی درباره ایران مطرح کرد.

اشتون کارتر در نشست کمیته امور مسلح سنای آمریکا، نحوه رفتار ایران با تفنکداران بازداشت شده در جزیره فارسی را «خشم‌انگیز و غیرحرفه‌ای» خواند و همچنین آنرا با قوانین بین‌المللی مغایر دانست.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به برجام گفت که «توافق هسته‌ای توافق خوبی برای ممانعت از ایران برای دسترسی به سلاح هسته‌ای است».

رئیس پنتاگون البته ادامه داد که علی رغم توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵،‌ «نگرانی‌های ما در قبال ایران ادامه دارد».

وزیر دفاع دولت باراک اوباما افزود که «به خاطر رفتار بی ملاحظه و ثبات زدای ایران در این بخش از جهان»، وزارت دفاع آمریکا همچنان به برنامه‌ریزی و اقدام برای مقابله با این کشور ادامه می‌دهد.

اشتون کارتر در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که تمرکز وزارت دفاع آمریکا روی «پنج چالش استراتژیک از سوی روسیه، چین،‌ کره شمالی،‌ ایران و تروریسم» قرار دارد.

رئیس پنتاگون درباره نگرانی‌هایش درباره ایران گفت: «در حالی که توافق هسته‌ای، توافقی خوب برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است و به هیچ عنوان وزارت دفاع را محدود نمی‌کند، ما هنوز باید تجاوزگری ایران را مهار کنیم و با نفوذ مخرب این کشور در برابر دوستان و متحدانمان در منطقه به ویژه اسرائیل - که در برابر آن تعهدی تزلزل‌ناپذیر و ناگسستنی داریم - مقابله کنیم.»

کارتر در بخش دیگری از این جلسه استماع گفت: «ما در برنامه‌های بودجه، طرح‌ریزی‌ها، توانمندی‌ها و اقداماتمان باید به دشمنان بالقوه‌مان نشان دهیم که اگر آغازگر جنگ باشند، قادر به پیروزی بر حسب معادلات خودمان هستیم. چون، زور معطوف به مهار درگیری‌ها تنها زمانی برای بازداری موفق خواهد بود که بتواند نشان دهد می‌تواند بر روند درگیری مسلط شود.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «ما این توانایی را در برابر نیروهای کره شمالی و ایران و همچنین برای اجرای جنبه‌های نظامی در تقابل با تروریست‌ها را داریم؛ همین کاری که الان در برابر داعش انجام می‌دهیم.»

اشتون کارتر در ادامه این نشست به طور مفصل درباره اینکه «برجام» وزارت دفاع آمریکا را برای انجام چه اقداماتی محدود نمی‌کند، توضیح داد.

وی گفت: «در حالی که برنامه جامع اقدام مشترک محدودیت‌های عمده‌ای علیه ایران اعمال می‌کند و مسیرهای این کشور برای دستیابی به مواد هسته‌ای شکافت‌پذیر برای سلاح‌های هسته‌ای را مسدود می‌کند، به هیچ عنوان آنچه وزارت دفاع آمریکا می‌تواند برای پیگیری راهبردهای دفاعی‌اش در منطقه انجام دهد را محدود نمی‌کند.»

کارتر افزود: «(این توافق)، محدودیتی علیه نیروهای ما، شریکان و متحدان ما، همکاری‌های امنیتی فشرده و مداوم ما یا علیه توسعه و استقرار توانمندی‌های نظامی جدید اعمال نمی‌کند.»

کارتر منظور از «توانمندی‌های نظامی جدید» را چنین عنوان کرد: «توانمندی‌هایی که ما پیشبرد آنها را به منظور دسترس‌پذیر کردن تمامی گزینه‌ها علیه ایران - حسب دستور رئیس‌جمهور-، در صورت عدم پایبندی این کشور به تعهداتش در این توافق، ادامه خواهیم داد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    هنوز داره می‌سوزه ؟
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    بویه کارتر دسوش
  • کریم شیرازی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    این یانکی ها ازاینکه به اون صورت توسط نیروهای سپاهی تحقیر شدند پیش چشم جهانیان حسابی شاکی هستند و دارند میسوزند . البته این افای کارتر باید بدونه تحقیر و شکست غول ها و شیاطین فقط از برادران سپاهی برمیاید و بس
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    آقای کارتر ! رفتار نامشروع نیروهایتان با مردم عراق را یادتان است . نامشروع با غیر نظامیان و زنان و کودکان عراق و افغانستان و پاکستان و .....
  • رضا جكوار ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    برو كثافت اشغال
  • ali ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    شما سردار ایرانی شهید مهدوی را که در حال دفاع مشروع از کشورش بود در آب های خلیج همیشه فارس دستگیر کرده و به فجیع ترین شکل شهید کرده و بدن مبارکش را با میخ به قایق کوبیدید شما وحشی ها از قانون و اخلاق و انسانیت برای کسانی بگویید که چهره واقعی شما را ندیده باشند
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    راست میگه غیر حرفه ای بود باید مثل خودشون سلاخی شون می کردیم تا حرفه ای به نظر بیاد بیچاره ها این طوری حال نمی کنن حتما باید یه شکنجه ای چیزی هم چاشنی این کار می بود حالا ان شاء الله دفعه بعد جبران کنیم
  • محمدکاظم بنی اسدی ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    من هم بعنوان یک ایرانی با نظر کارتر موافقم باید مثل خود آمریکاییها که هواپیمای غیر نظامی ایران رادر آسمان بدون هیچ مجال واخطاری به گلوله بست وانهمه مسافر بیگناه را به شهادت رساندن وگفتند اشتباه شده . ایران هم این قایق را به توپ می بست و ميگفت اشتباه شده این ميشد اقدام قانونی وعاری از خشونت.
  • الف رسول پور ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    تا از شدت خشمشان بمیرند تا جهان آسوذه شود.
  • اذربایجانی ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    رفتار شما با ملوانان کشتی ایرانی در خلیج فارس طی جنگ تحمیلی چه جوری بود؟ حیف اون سیبهای قرمز که دادیم خوردین
  • اشنا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    این منفی ده رو شناسایی کنیم...ببینیم چه موجودیه وفازش چیه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس