رسانه‌ها از وقوع انفجار در مرکز توریستی شهر استانبول و کشته و زخمی شدن چندین نفر خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، نشریه دیلی‌صباح ترکیه از وقوع انفجاری در شهر استانبول گزارش داد. به نوشته این نشریه، انفجار مذکور در خیابان استقلال رخ داد و تعدادی مجروح برجای گذاشت. شبکه ان‌تی‌وی ترکیه نیز اعلام کرده است در بین زخمی‌ها، اتباعی از ایران، آلمان و اسرائیل وجود دارد.

انفجار تروریستی در قلب توریستی استانبول+ فیلم و نقشه
نیروهای امنیتی ورودی‌ها به خیابان استقلال را مسدود کرده‌اند

انفجار خیابان استقلال استانبول دو کشته و هفت زخمی برجا گذاشت ، تمام مسیرها به محل انفجار مسدود است و تاکنون شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

تلویزیون سی ان ان ترک اعلام کرد انفجار روز شنبه در قلب استانبول یک حمله انتحاری بود و در آن دو نفر از جمله عامل انتحاری کشته شدند.

شبکه تلویزیونی العربیه هم از وقوع انفجار در مرکز شهر استانبول ترکیه خبر داد و اعلام کرد این انفجار مرکز استانبول را به لرزه در آورد و گزارشها از زخمی شدن شماری حکایت دارد. رسانه های ترکیه اعلام کردند این انفجار در خیابانی پر رفت و آمد در مرکز استانبول رخ داد.


{$sepehr_media_1440281_400_300}

بر اساس اعلام رسانه‌های دولتی ترکیه این انفجار در  یکی از خیابان های شلوغ  بخش اروپایی این شهر است خبر دادند. آمبولانس ها نیز به محل اعزام شده اند.


انفجار در قلب استانبول

خیابان استقلال در نزدیکی میدان تقسیم استانبول، یکی از مراکز اصلی گردشگری و تجاری در قلب این شهر است که این روزها گردشگران بسیاری بویژه از ایران در این منطقه رفت‌وآمد دارند.

انفجار تروریستی در قلب توریستی استانبول+ فیلم و نقشه
اولین تصویر از محل انفجار در استانبول

برخی منابع خبری از مجروح شدن یک نفر ایرانی در انفحار تروریستی امروز استانبول تا این لحظه خبر می‌دهند. این منابع همچنین از مفقود شدن یک ایرانی دیگر در این انفجار تا این لحظه خبر داده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، حال هفت تن از زخمی‌‌ها بسیار وخیم است و 12 تن از زخمی‌ها از اتباع کشورهای دیگر هستند. 5 تن از زخمی‌ها از اتباع رژیم صهیونیستی هستند.

یک مقام ارشد ترکیه‌ای نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که گروه پ.ک.ک یا گروه‌های وابسته به آن عامل این انفجار هستند. یک منبع در پلیس ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ساعتی پس از انفجار تروریستی در خیابان استقلال شهر استانبول، یک فرد مظنون به دست داشتن در این انفجار مرگبار را بازداشت کردند.

واکنش‌ها به انفجار استانبول

ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: من به شدت این اقدام بزدلانه و نفرت انگیز را که منجر به مرگ چند نفر شده است، محکوم می کنم. پاریس در کنار آنکارا ایستاده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات ارشد ترکیه در استانبول به سر می‌برد، در پی وقوع انفجاری تروریستی در این شهر، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و با مراتب تسلیت خود را به ملت ترکیه ابراز داشت.

فیلم لحظه انفجار را اینجا ببینید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    تورکیه بای بای
  • 182 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    انتحاری مخصوص داعش ه کردها انتحاری ندارن .
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    یک عده کلشون خرابه اصلا به اخبار و اوضاع روز و نصیحت گوش کن نیستن اینا حتما باید تجربه کنن تا بهشون ثابت شه این عید احتمالا تعدادی ایرانی آخرین تجربه زندگیشونو می کنن ! تازه اگر در لحظه دود شوند و چیزی نفهمند حالت بدترش اینه که دزدیده بشن سر از قلمرو داعش تو سوریه در بیارن و مرگ فجیعی جلو دوربین تجربه کنن . هموطن اینا جک و خاطره نیست جدی بگیر ، به فکر خودت نیستی به فکر خانوادت باش ، نرید ترکیه .
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    کدوم ایرانی ؟ همه آژانس های هوایی قیمت ها رو حسابی آوردن پایین ولی کسی نمیره اگر هم کسی اینقدر نادونه که بلند شده رفته که ... چی بگم!
  • علی ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    این نتیجه حمایت های خودخواهانه رهبران ترکیه از تروریست ها و کشتار مردم بی گناه سوریه است که الان دانگی خودش شده.
  • مانی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    1 0
    بیاییم یاد بگیریم از کشته شدن و ناامنی در هیچ کجای دنیا خوشحال نباشیم. در برخی امور درسته که دولت ترکیه اشتباهاتی داره اما این انسانهای بی گناه هستن که قربانی میشن.
  • دشمن اردوغان ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    یاد گرفتیم که از کشته شدن بی گناه ها خوشحال نشیم اینم یاد بگیریم که خون سوری ها و یمنی ها کمتر از بقیه مردم نیست اردوغان خوب شروع کرد و تورم 70درصدی رو به پیشرفت چشمگیری رسوند و چهاردم اقتصاد دنیاست ولی با طناب سعودی و قطر به ته چاه رفت اولین کسی بود که گفت سوریه کمتر از شش ماه از هم میپاشه
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    ما ناراحتیم ولی اگه مردم ترکیه مزه نا امنی رو بچشن دیگه به امثال اردوغان رای نمی دن
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    البته من هم با شما موافقم اما مردم ترکیه باید خودشون با حماقت های خردوغان برخورد کنند تا ترکه به عنوان یک کشور بر هم زننده امنیت و حامی تروریست در جهان شناخته نشوند
  • ناامید ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    این انفجارها بسیار مشکوک هستند . چراکه دراین موقعیت این انفجارها به سود سیاستهای انکارا تمام میشود . کار هرکسی که باشد محکوم و غیرقابل قبول است اما این خود دولت اردوغان بود که با سیاستهای اشتباه درقبال سوریه و کردهای سوریه موجبات این اتفاقات روفراهم کرد . پ ک ک هم که معلوم نیست افسارش دست کیست . پ ک ک دنبال منافع حزبی خودش است . این وسط مردم ترکیه بخصوص کردها هستند که باید تاوان دهند . سه شهر کردنشین دراین چندماه درجنوب شرقی ترکیه با خاک یکسان شد .
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    شاید اینها انتقام همون سه شهر و مردم بی گناهش باشند که شما گفتید
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    من رفتم
  • ناشناس ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    اردوغان با حمایت از تروریست های داعش و سرکوب مردم جنوب شرق کشور خود عامل اصلی این انفجارها است
  • ناشناس ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    این کشورها که سریع اقدامات تروریستی را محکوم می کنند چرا ترور کردها توسط نیروهای امنیتی اردوغان را محکوم نمی کنند؟یعنی تروریست خوب و بد داریم؟
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    خخخخخ مسئولیت انفجارو خودم یه تنه بر عهده میگیرم :)) به لجن کشیده شدی عثمانی کوچولو :)) (توجه توجه: حیوانی به نام گاوماستان از مزرعه من فرار کرده و در مزرعه ای به نام عثمانی کوچولو با هویت جعلی خردوغان بر مزرعه ام خروج کرده. از یابنده تقاضا میشود با احتیاط کامل، شاخ هایش را بشکند.)
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    عزیزم خودشون مسئولن. مگه نمیبینن که اردوغان داره از داعش حمایت میکنه و کردها رو میکشه؟ پس چرا بهش رای میدن؟
  • ایرانی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    دنیا دار مکافاته. وقتی از اردوغان حامی داعش و عامل کشتار کردها و علویها و سوریها و عراقیها و ... حمایت میکردن، باید به فکر اینجا هم میبودن.
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    تا این لحظه 5تا از این انسانهای بیگناه از اتباع خبیث رژیم صهیونیستی اند!!
  • حسین ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    این حرفها را به دوستان خودت در ترکیه بگو که از مرگ مردم سوریه و کردها شادی میکنند.و در شبکه های اجتماعی جشن میگرفتند. همین چند روز پیش هم کلی از انفجار در بازار تهران خوشحال شده بودند و در شبکه های اجتماعی به هم تبریک میگفتند.
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    كشته كه را كشتي، تا كشته شوي زار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس