هزاران شهروند یمنی در پاسخ به درخواست کمیته عالی انقلابی یمن برای برگزاری تظاهرات در میدان التغییر صنعا، خود را به این میدان رساندند و بار دیگر جنایات وحشیانه آل سعود را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، تظاهرات شهروندان یمنی برای محکوم کردن جنایتهای عربستان علیه مردم این کشور، در میدان التغییر صنعا آغاز شد.
 
بر اساس این گزارش، در پاسخ به فراخوان کمیته عالی انقلابی یمن برای برگزاری تظاهرات عصر جمعه با نام "انقلاب ضد جنایتها علیه ملت یمن را ادامه خواهیم داد" هزاران یمنی برای مشارکت در این تظاهرات خود را به میدان التغییر رساندند.
 
این راهپیمایی با سرود ملی یمن، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن سخنرانان طی سخنانی جنایتهای ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در یمن از جمله جنایت حمله به بازار "خمیس" در بخش "مستبأ" استان حجه را محکوم کردند.
 
شرکت کنندگان در این راهپیمایی پرچمها و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت تجاوز به یمن که سال اول آن در حال به پایان رسیدن است به همراه داشتند.
 
تظاهرات کنندگان همچنین پارچه نوشته‌هایی در محکومیت سیاستهای آمریکا در منطقه به همراه داشتند.
 
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی جنایات ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را محکوم کردند.
 
کمیته عالی انقلابی یمن روز پنجشنبه از مردم این کشور خواست که عصر امروز جمعه با شعار ادامه انقلاب علیه جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی در میدان "التغییر" در صنعا تظاهرات کنند.
 
کمیته عالی انقلابی یمن بر اهمیت مشارکت در این راهپیمایی پرشور که به مناسبت چهارمین سالروز شهدای جمعه کرامت، اولین سالروز شهادت عبدالکریم الخیوانی روزنامه نگار مشهور یمنی و اولین سالروز به شهادت رساندن نمازگزاران دو مسجد "الحشحوش" و "بدر" برگزار می شود تاکید کرده بود.
 
عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده علیه یمن را آغاز کرد تا از این طریق بتواند «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.
 
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان وکودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
 
در حمله اخیر جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به یک بازار الخمیس در بخش مستبأ در استان حجه ده‌ها شهروند یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس