کد خبر 548942
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، از کاهش 450 نفری تلفات جاده ای طی سال جاری نسبت به سال گذشته(1393) خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری این مطلب را در سخنرانی پیش از خطبه های آخرین نماز جمعه تهران در سال 94 و در مصلای امام خمینی(ره) عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ورود به نوروز سال 95 هستیم، نیروی انتظامی با برنامه ریزی خاص در حوزه ترافیک و انتظامی این آمادگی را دارد که با تامین امنیت، سال امنی را برای هموطنان خود ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با برنامه ریزی این آمادگی صددرصد را دارد که با قرار نظم و امنیت تردد در سطح جاده ها داخل و خارج شهر، شرایط مناسبی را برای هموطنان فراهم سازد.

سردار مهری گفت: نیروی انتظامی و پلیس راهور کشور با انجام برنامه ریزی در حوزه ترافیکی و انتظامی که از سال 1384 تا پایان سال 1393 انجام داده، سبب شده تعداد بیش از 10 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی در کشور کمتر کشته شوند.

وی با بیان اینکه در سال 84 تعداد 27 هزار 700 نفر در اثر تصادفات رانندگی کشته شدند، افزود: با توجه به اینکه تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در پایان سال 93 به 16 هزار و 872 نفر رسید توانستیم با برنامه ریزی آمار تلفات جانی با کاهش نزدیک به40 نسبت به سال 84 برسد.

سردار مهری به افزایش تعداد خودرو در این مدت اشاره کرد و گفت: در سال 1384 تعداد هفت و نیم میلیون خودرو در سطح کشور وجود داشت در حالیکه اکنون به بیش از 18 میلیون خودرو و افزون بر 10 میلیون موتورسیکلت شماره گذاری شده و در چرخه ترافیک کشور فعال هستند.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به شرایط مناسب فراهم شده میل به سفر نسبت در سطح کشور افزایش یافته، افزود: با کنترل و مدیریت راهنمایی و رانندگی و یاری دیگر دستگاه های امدادی و خدماتی کشور و همچنین همکاری قانون مدارانه مردم نسبت تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی در سال 94 به سال گذشته تعداد 450 نفر کاهش یافته است.

سردار مهری افزود: از این 14 هزار نفر کشته شدگان تصادفات رانندگی در 10 ماه امسال 22 درصد عابران پیاده در سطح شهرها است که باید عابران پیاده در داخل شهر نیز نسبت به رعایت اصول راهنمایی و رانندگی دقت کامل را داشته باشند و همچنین از این تعداد 24 درصد مربوط به راکبان و ترک نشینان موترسیکت ها هستند.

** هدر رفت 7 درصد تولید ناخالص ملی در سال 93 بر اثر تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه این تعداد از تلفات جانی و خسارات مالی برای کشور زیاد است، گفت: براساس تحقیق به عمل آمده در راهنمایی و رانندگی در سال 93 حدود هفت درصد درآمد تولید ناخالص کشور در اثر وقوع تصادفات رانندگی به هدر رفته است.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم نسبت به رعایت اصول راهنمایی و رانندگی با پلیس همکاری دارند، افزود: تعداد اندکی متخلف موجب ایجاد خسارات به دیگران می شوند.

سردار مهری تصریح کرد: از 14 هزار نفر که در تصادفات جان خود را از دست دادند حدود شش هزار تصادف فوت داشتیم که حدود سه هزار نفر مقصر و سه هزار نفر دیگر غیر مقصر بودند یعنی سه هزار نفر راننده متخلف باعث کشته شدن 14 هزار نفر افراد بی گناه شدند.

وی به نسبت افراد کشته شده ناشی از رانندگی به تعداد خودرو و موتورسیکلت موجود درکشور اشاره کرد و گفت: با بیش از 18 میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت، آمار زیر یک درصد را نشان می دهد که آمار کمی است.

سردار مهری با تاکید بر اینک پلیس راهنمایی و رانندگی با اتخاذ تدابیر ترافیکی در طول مسیر جاده ها در کشور حاضر به اعمال قانون است، ابراز امیدواری کرد، با همکاری مردم در پایان سال جاری و تعطیلات نوروزی و با رعایت اصول راهنمایی و رانندگی از سوی آنها با کاهش در تصادفات رانندگی مواجه شویم.

سردار مهری با اشاره به فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه تخلف در راهنمایی و رانندگی شرعا حرام است، گفت: نکته مهم رعایت حق الناس است، کسانی که درست رانندگی می کنند بی گناهان هست که مورد صدمه و خسارات افراد متخلف قرار می گیرند.

رئیس پلیس راهور ناجا به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص دغدغه های ایشان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان کشور این تذکر را دادند که این خواهش را از همه عزیزان دارم که با رعایت قوانین و مقررات باعث شویم که خسارات و تلفات کمتری به دیگران وارد شود.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس