کد خبر 548771
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

اهالی منطقه "تازه" در استان کرکوک در دیدار با هیئت امدادی از آستان مقدس امام حسین علیه السلام، به این هیئت گفتند که دهها کودک در حمله موشکی تروریستهای داعش با گاز کلر و خردل کشته شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز، آستان مقدس امام حسین علیه السلام در بیانیه ای اعلام کرد: "هیئتی از این آستان از منطقه تازه واقع در جنوب شرق استان کرکوک که اخیرا در معرض حملات شیمیایی گروه تروریستی داعش قرار گرفته بازدید کرده است".

در این بیانیه آمده است: "اعضای این هیئت با اهالی دیدار کرده و در جریان روند درگیریهای نیروهای بسیج مردمی با گروه تروریستی داعش قرار گرفتند".

این بیانیه افزود: "هیئت مبلغین دینی وابسته به آستان امام حسین علیه السلام با تعدادی از شهروندان آسیب دیده در این حملات که در بیمارستان بستری شده اند ملاقات کردند.. به گفته اهالی منطقه تازه حدود 40 موشک حامل گاز خردل و کلر به این منطقه اصابت کرده و دهها کودک را به کام مرگ فرستاده است عده دیگری نیز مجروح شده اند".

در این بیانیه آمده است: "در این دیدار کمکهایی بین اهالی و مجاهدان توزیع شده و مقداری سلاح و مهمات در اختیار مبارزان قرار گرفته است... البته برخی مشکلات سیاسی مانع آزادسازی منطقه تازه و روستای البشیر شده است. اگر دولت مرکزی دستور دهد مبارزان می توانند در مدت کوتاهی این گروههای را از این منطقه بیرون برانند".

علی الحسینی، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی محورشمال دیروز چهارشنبه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش منطقه تازه در جنوب کرکوک را با چهار موشک کاتیوشا هدف قرار داده است در این حملات آسیبی به کسی وارد نشده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس