کد خبر 548671
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت تا پس از اقدامات اخیر کره شمالی، تحریم‌های بیشتری را علیه پیونگ یانگ اعمال کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی روز چهارشنبه تصمیم گرفته است تا تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کند که واشنگتن و متحدان آن، آزمایش های موشکی و هسته ای اخیر پیونگ یانگ را اقداماتی تحریک آمیز ارزیابی کرده اند.

بر اساس دستور جدید اوباما، کلیه دارایی های دولت کره شمالی در آمریکا توقیف خواهد شد و صادرات انواع کالاها از ایالات متحده به کره شمالی ممنوع می شود.

این دستور اوباما همچنین به دولت آمریکا اجازه خواهد داد تا هر فردی را که با بخش های مهم اقتصادی کره شمالی همکاری می کند، در فهرست سیاه تحریمهای این کشور قرار دهد.

کارشناسان بر این باورند که تدابیر اتخاذ شده جدید موجب افزایش محاصره آمریکا علیه کره شمالی خواهد شد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این باره تاکید کرد: آمریکا و جامعه جهانی ، فعالیت های غیر قانونی هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی را تحمل نخواهند کرد و ما به اعمال هزینه های بیشتر بر کره شمالی ادامه می دهیم تا زمانی که این کشور به تعهدات بین المللی اش عمل کند.

پیتر هارل کارشناس سابق وزارت خارجه آمریکا در امور تحریم در این باره گفت: تحریمهای کره شمالی در نهایت سخت و سخت تر می شود. تحریمهای جدید موجب انزوای بیشتر کره شمالی از سیستم مالی جهانی خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل اخیرا قطعنامه جدیدی را با هدف اعمال تحریمهای سختگیرانه و شدید علیه کره شمالی تصویب کرده است. رهبر کره شمالی به ارتش دستور داده است تا برای استفاده از تسلیحات اتمی کاملا آماده باشد.

بر اساس تحریمهای جدید، همه محموله های تجاری به کره شمالی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده اند.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

برخی دیپلمات های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریمهای سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس