کد خبر 548630
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶

فرانسه اقدام رژیم صهیونیستی در تصرف سرزمین‌های فلسطینی را نقض قوانین بین المللی و در تضاد با راه حل موسوم به تشکیل ۲ دولت عنوان کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه فرانسه اقدام رژیم اسرائیل در تصرف سرزمین‌های فلسطینی را نقض قوانین بین المللی و در تضاد با راه حل موسوم به تشکیل 2 دولت عنوان کرده است.

رومن نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «شهرک (سازی رژیم اسرائیل) نقض قوانین بین المللی و در تضاد با تعهدات مقامات اسرائیلی درباره راه حل (موسوم به) تشکیل 2 دولت است.»

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در حالی مطرح شد که رادیو ارتش اسرائیل، روز سه شنبه اعلام کرد تاکنون حدود 234 هکتار از اراضی کرانه باختری اشغالی در نزدیکی بحر المیت و شهر اریحا تصرف شده است.

سازمان غیر دولتی «صلح اکنون» که مخالف شهرک ‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌هایی است که این رژیم در جنگ 1967 اشغال کرده، با استناد به این گزارش‌ اعلام کرد تصرف 234 هکتار از اراضی کرانه باختری، بیشترین میزان مصادره اراضی فلسطینیان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

این گروه همچنین از برنامه رژیم تل آویو برای گسترش شهرک‌های اسرائیلی، ساخت اماکن گردشگری و تجاری در این اراضی خبر داد.

نادال همچنین گفت: «فرانسه به شدت از تصمیم مقامات اسرائیلی در زمینه اختصاص سرزمین‌های کرانه باختری به شهرک‌‎های اسرائیلی نگران است.»

پاریس در تلاش است تا پیش از ماه می (اردیبهشت/خرداد) کنفرانس صلح بین المللی برگزار کند و پس از آن مقامات اسرائیلی و فلسطینی مشغول برگزاری مذاکرات رو در رو تا ماه آگوست (مرداد/شهریور) شوند.

دولت فرانسه امیدوار است با ابتکار برگزاری کنفرانس صلح بین المللی و مذاکرات مستقیم مقامات اسرائیل و فلسطینی، به چندین دهه مناقشه در سرزمین‌های فلسطینی پایان داده شود.


منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مضحکترین واکنش کشورهایی مثل فرانسه همین است در حالیکه کلهم در خدمت همان رژیم بی صفت هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس