محافل ترکیه بر این باورند، یکی از اهداف انفجارهای اخیر آنکارا که 24 اسفند رخ داد، می تواند سرپوش نهادن بر رسوایی شرم آوری باشد که بی ارتباط با حزب حاکم عدالت و توسعه نیست.

گروه بین‌الملل مشرق - در حالی که افکار عمومی، داخل ترکیه و حتی خارج آن بر انفجار مهیبی متمرکز است که شبانگاه دوشنبه 24 اسفند در یکی از میدان های عمومی شهر «آنکارا» به وقوع پیوست تا در اثر آن 37 نفر کشته و 122 نفر زخمی شوند، کارشناسان و صاحبنظران تلاش می کنند، نگاه جامعه ترکیه و افکار عمومی جهان را به موضوع دیگری جلب کنند که صبح روز دوشنبه در ترکیه رخ داد.

این محافل با اشاره به اینکه این رخداد حتی از انفجار آنکارا مهیب تر است و از آن تحت عنوان «رسوایی شرم آور» یاد می کنند، هشدار داده اند، مبادا این رسوایی شرم آور در پس انفجار تروریستی آنکارا به بوته فراموشی سپرده شود و مورد توجه قرار نگیرد.

آیا دولت اردوغان در انفجار آنکارا دست داشت؟/ ماجرای تجاوز به 45 پسر 10 ساله چیست

رسوایی شرم آوری که کارشناسان از نام می برند، نهاد و موسسه دینی وابسته به حزب حاکم «عدالت و توسعه» و به طور مشخص شخص رئیس آن یعنی «بلال اردوغان»، فرزند «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه را شامل می شود.

روزنامه «بیر گون»، چاپ آنکارا به افشای این رسوایی شرم آور می پردازد و در این خصوص می نویسد: یکی از مشایخ وابسته به این نهاد دینی به نام «وقف الانصار» در جنایتی شنیع به 45 پسر بچه 9 تا 10 ساله که در این مرکز مشغول به تحصیل بودند، تجاوز می کند.

به نوشته این روزنامه ترک، روحانی این مرکز در همان حال که به تدریس در مقطع متوسطه مدرسه دینی شهر «قرمان» مشغول بود، به خانه های وابسته به وقف الانصار برای تدریس خصوصی به این کودکان تردد داشت.

آیا دولت اردوغان در انفجار آنکارا دست داشت؟/ ماجرای تجاوز به 45 پسر 10 ساله چیست

این جنایت زمانی بر ملا شد که یکی از این کودکان خانواده خود را از موضوع مطلع می کند تا درپی آن، والدینش از این شیخ نزد دایره پلیس منطقه شکایت می کند تا به دنبال آن وی جهت بازجویی بازداشت شود.

این رسوایی به اینجا منتهی نمی شود، بلکه دولت اردوغان برای جلوگیری از برملا شدن موضوع، دستور می دهد تا روند تحقیق و بازجویی به صورت محرمانه و به دور از چشم رسانه ها دنبال شود.

اما با برملا شدن خبر این رسوایی خانواده های قربانیان دیگر نیز به پزشکی قانونی مراجعه کرده و خواهان گزارش های پزشکی در خصوص فرزندان خود می شوند.

این پرونده درحالی این روند قانونی و قضایی را طی می کرد که متهم و کسانی که تلاش می کردند، این قضیه مسکوت بماند، هیچ تلاشی برای تبرئه خود از این جنایت انجام ندادند، بلکه بر عکس انتشار چنین اخباری را محکوم و تاکید کردند که انتشار این خبرها بدون شک به این مرکز دینی لطمه خواهد زد.


کارشناسان دور از انتظار نمی دانند که یکی از اهداف انفجار دوشنبه شب، سرپوش نهادن بر این رسوایی و تحریف افکار عمومی پیرامون آن باشد، چراکه بر این باورند، اردوغان و هوادارانش برای ماندن در راس قدرت از ارتکاب هیچ جنایتی باک ندارند، همانگونه که به همین دلیل صدها هزار نفر را در عراق و سوریه به کشتن دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق جدیدا از پ ک ک تروریست حمایت میکنی. اینقدر از ترکیه متنفری که کارهای کردهای تروریست روردن دولت ترکیه می اندازی. با این گفته بنظرت کارهای تروریستی که تو کشور خودمان شد کار چه کسی بود؟ اونقدر کرد پرست و روسیه پرست شدی که نمیدونی چی میگی اگه اردوغان میخواست این جنایت رو کنه در مناطق جنوب شرقی می کرد که کرد هستن نه در مناطقی که ترک نشینه چون اردوغان و حزبش حامی ترک تباران چه در ترکیه و چه در کشورهای دیگست.نمونش حمایت از ترکان در چین روسیه ،قبرس ،کریمه ،سوریه و عراق
  • yas ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    بنویس جنایت تعرض..!باید همه اردوغانیسم هارو زنده زنده تو آتیش سوزاند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    کار خوده فاشیستشه . . .
  • ایرانی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر وحشیهای عثمانی بوزگوردی نژاد پرست که پشت سر خلافت سنی افراطی قایم شدهاند
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ترکیه همیشه رد طول تاریخ فتسد ترین و ظالم ترین حکومت ها رو داشته ..مردم ترکیه ادمهای ساده و کم حاشیه ای هستن.. به همین دلیل تو سری خور بار اومدن..خود رسانه های ترکیه به شیوه های مختلف دست داشتن اردوغان و دولت رو در این تیپ انفجار ها دارن پوشش میدن و دولت رو متهم به تروریست میکنن .فقط نمیدونم تو چرا بهت بر خورده .کاش کامنتت رو تو سایت خبر گذاری هاشون میذاشتی نه اینجا..در ضمن پ ک ک هرجا که عملیاتی علیه ترکیه انجام میده بدون نگرانی اعلام کرده .این یعنی این که خبرها و گمانه زنی ها در این مورد صحیحه و اردوغان دستش تو کاره..دوست عزیز به جای توهم زدن و تعصب بیجا برو تحلیل اخبار بخون بلکه به خودی خنجر نزنی..عصبانیتت از متن کاملا معلومه.. شومپت کته کله
  • خاطره ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    1-احمق جوری از اردوغان جنایتکار تعریف میکنی یکی ندونه فکر میکنه باباته 2-در ضمن باید اردوغان بمب رو جایی منفجر کنه که ایجاد شوک کنه کشتن کردها که برای مردم ترکیه عادی شده 3-همین اردوغان که میگی حامی این کشورها ست قبلا هم حامی مردم فلسطین بود ولی بعدا مشخص شد بزرگترین حامی اسراییله
  • بيطرف ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق با اينكه خبرگزاري خوبيه اما نمي دونم در انتخاب واژه ها دقت نداره يا تخصص. اينكه معلم و مدرس يك مدرسه رو با اصطلاح «روحاني» ياد كردي، فكر نمي‌كني براي مخاطب ايراني و فرهنگ ديني ما اثرات ضد فرهنگي داشته باشه؟
  • سیری ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    پایان حکومت این مغول زاده ها نزدیک است.ننگ بر پانترکها که مانند چهارپایان افسارشان را آنکارا میگرداند.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ناشناس847 عقده ی زمان جنگ ته دلت مونده چطور عرب های عراق رو بخشیدید و الان با هم داداش شدید ولی برای کردها هنوز باید شماها نفرت پرانی کنیدو هرجا میشه بحث رو پیش میکشید مثل اینکه بدطوری سوختید.
  • آذری ایرانی ضد اردوغان ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    ناشناس 8:47 : من یه آذری ایرانی هستم و کاملا می شناسمت!!! تو پسر(حرام زاده) اردوغان جنایتکار هستی!!!! بایدم از جنایت های پدرت در ترکیه،سوریه و عراق حمایت کنی!
  • گاوچرون ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق به نظر این پان ترکا که فریبکارانه فارسی مینویسن اهمیت نده. به خدا من فارسم ولی دلم برای مظلومیت کردها میسوزه. باید بین پژاک جنایتکار در ایران و ملت مظلوم کرد تفکیک قائل شد. کردها در عثمانی کوچولو تحت شدیدترین جنایت ها بودند و مردمشون مثل کوبانی در حال قیام علیه اونها هستند و هر انسان آزاده ای ، مجاهدت و دفاع مظلوم رو تحسین میکنه. هر آذری آزاده ای هم مثل اسوه شون شهید باکری باید از مظلومیت کردها در عثمانی کوچولو قلبش به درد بیاد و قطعا میاد. آذری های عزیز بدانید و میدانید که پان ترک های نخودی، با تعصبات جاهلانه فقط دنبال فریب و استثمار اون خطه دلاورخیز ایران هستند و بدون شک این آرزوی کثیفشونو به گووور میبرند. جانم فدای کرد و آذری و پارس و لر و بلوچ و ترکمن و گیلکی و عرب و هر قومیت باغیرت *ایرانی* چاپ نکنی حلالت نمیکنم. خدایی این کامنتو با بغض نوشتم همراه با گوش کردن آهنگ مام وطن چاووشی.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    دقیقا....پان های داخلی مارو کسی حساب نمیکنه اونجا. اما کاسه داغ تر از آش شدن
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    غرب از اتصال مناطق کرد نشین به انقلاب اسلامی بسیار نگران است و به همین علت بوسیله دولت ترکیه قصد پاکسازی نژادی کردها را در ترکیه را دارد و به کردهای سوریه و عراق صدمه میزند
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق خبرگزاریت خیلی ضعیفه؛ خبر جدید: گروه بازهای آزادی کردستان (تاک) از شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک مسئولیت حمله تروریستی یکشنبه گذشته آنکارا، پایتخت ترکیه را به عهده گرفت.
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر پ ك ك
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر پانکردهای ادمکش و خائن
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرررگ بر اردوغان و حامیانش.
  • انقلابی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق جان میشه دست از سر این ترکیه بدبخت برداری؟! خدارو شکر که این پست گزار ها مملکت رو اداره نمیکنن وگرنه الان باید با کل دنیا میجنگیدیم فقط به خاطر اینکه نظرشون با ما یکی نیست عزیزان من از طرفداران محکم جبهه مقاومت هستم و معتقدم هر کسی روباید با حداقل اشتراک به عنوان دوست قبول کرد البته تاجایی که به امنیت ملی ما تجاوز نشه که اگه بشه طرفو خوردش میکنیم.الان هم ما با ترکیه اشتراکات زیادی داریم باید رو اونا تاکید کنیم برخلاف بیشتر شما عزیزان جمعیت20میلیونی اذری های ایران(که بنده عضوی ازاون هستم) نسبت به ترکیه واذربایجان متنفرنیست و با تحلیل های درست نسبت به وقایع واکنش میده لطفا احساساتی حرف زدن رو کنار بذارید و منطقی باشید ترکیه دروازه ورود ایران به اروپاست مشرق جان خواهش میکنم سانسور نکن خواهش کردما!
  • مسلمان شیعه ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    به اصطلاح ایرانی عزیز!الان فهمیدی چی گفتی؟!عثمانی بزرگ تر از اونیه که تو دهنت بگنجه.عثمانی از فلسطین تا مناطق غربی ایران رو شامل میشد.به نظر شما همه بدن فقط تو حوبی؟!چون همه ترک ها و سنی هارو فحش دادی...ما باید با برادران سنی اتحاد داشته باشیم نه اینکه فحاشی کنیم که این کار نشانه تمدن جنگله مشرق نامردی نشر ندی
  • محمود افغان ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    افغانی زاده ها برقصید
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    درود بر کردهای با غیرت و مرگ بر دشمنانش
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    مرگ بر اوجالان و حامیانش
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    یه واق واق هم بشنویم از سگ اردوغان
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    نژاد ترکهای عثمانی ذاتا همجنس باز میباشند با تحقیقی اجمالی در زندانهای ترکیه همجنس بازی و تجاوز به زندانیان جوان توسط هم زندانبانان و هم زندانیان شرور رواج زیادی دارد
  • ایرانی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    حتما تو زنداناشون بودی نه؟!زنده ای هنوز؟اخه سخت بتونی تحمل کنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 مشرق خواهش میکنم حتی التماس!میکنم نشر بده
  • گاوچرون ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    اوه اوه اوه آقای مثلا انقلابی، پان ترکیسم تو رگ رگ کامنتت موج میزنه و بعد ادعا میکنی انقلابی هستی؟ اگه انقلابی بودی یه ذره قلبت برای مظلومیت کردهای عثمانی کوچولو به درد میومد. همدلی از همزبونی بهتره. وگرنه سید حسن نصر الله و ملک عبد الله هم همزبونن اما با ما همدله و این وصف آزادگانه که شما نشانی ازش نداری آقای مثلا انقلابی. اتفاقا اینجاها که رک تر میشه حرف زد، ملت ایران، انقلابی بودنشو نشون میده و دیپلماسی رو کنار میذاره و با نفرت تمام از وحشی گری های اردوغان کثیف ابراز برائت میکنه. شما هم بهتره از جانب آذری های عزیز صحبت نکنی جناب پان ترک. فقط با آذری ها همزبونی. نه همدل. آذری های واقعی حامی مظلومن از جمله مظلومان کرد در عثمانی کوچولو. مشرق مال منم چاپ کن و سانسور نکن. وقتی همچین کامنتی رو چاپ میکنی، به طریق اولی کامنت من استحقاق چاپ شدن داره.
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    خطاب به ناشناس امریکایی مگه پدرتو صدا میکنی با اون کلمات؟ مشرق چاپ کن لطفا
  • مهدی گاو کش ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    0 0
    گاوچرون حقا که شغلت برازندته مشرق چاپ کن بطفا
  • ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    سلام اردوغان خوبی
  • علی ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    0 0
    اردغان میخواهد عثمانی متوحش رو دوباره زنده کنه و برای این کار مثل عثمانی ها وحشی شده بعنوان یک ایرانی اهل سنت اعلام میکنم دولت بیانگرد عثمانی نه اسلامی بود نه سنی این درنده گان داعشی و عثمانی کجا حکومت پیامبر عزیزمان کجا
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 0
    مشرق چرا نظر مخالفان را نشر نمیدی به این میگن آزادی بیان در رسانه و خبرگزاریها! 16 نظر مخالف= غیر قابل انتشار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس