کد خبر 548406
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: مسئله آب، محیط زیست، گردشگری، اشتغال، حمل و نقل و توجه ویژه به سواحل مکران اولویت‌های برنامه ششم توسعه است.

به گزارش مشرق، محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برنامه ششم توسعه را مسئله‌محور دانست و اظهارداشت: مسئله آب، محیط زیست، گردشگری، اشتغال، حمل و نقل و توجه ویژه به سواحل مکران اولویت‌های برنامه ششم توسعه است.

نوبخت با اشاره به سپری شدن نیمه راه اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله کشور گفت: دو برنامه چهارم و پنجم در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 اجرا شده که متاسفانه کاستی‌های فراوانی در اجرای این برنامه‌ها مشاهده شده است و برنامه ششم براساس کاستی‌های این دو برنامه تدوین شده که به همین جهت ساختار ظاهری برنامه ششم با برنامه‌های دیگر متفاوت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه عمده تمرکز در برنامه ششم توسعه مسئله محوری است، افزود: از موضوعات مورد اولویت در برنامه ششم توسعه توجه به مسئله آب، محیط زیست، گردشگری، حمل ونقل، تامین مالی اشتغال و توجه ویژه به منطقه مکران است.

نوبخت ادامه داد: اگر قرار باشد تمام مسائل و مشکلات در برنامه ششم حل شود، اشتباه تدوین و اجرای دیگر برنامه ها رخ می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد:شاخص های کلان موردنظر سند چشم انداز همانند رشد اقتصادی، نرخ تورم، و کاهش میزان بیکاری در طی 10 سال گذشته تحقق پیدا نکرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس