کد خبر 547968
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های محیط زیست سطح دریاچه ارومیه را با توجه به عکس‌های ماهواره‌ای مرطوب دانست و گفت: آب اصلی به دریاچه ارومیه بعد از سال جدید و در اردیبهشت جاری می‌شود.

به گزارش مشرق،مسعود باقرزاده کریمی درباره این پرسش که شنیده می‌شود آب دریاچه ارومیه در حدود 11 سانتی‌متر نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت:‌ می‌تواند اینگونه باشد چرا که این عدد منطقی است؛ به هر حال بالانس آب ورودی-خروجی آن به هم خورده است و اگر نتوانیم آن را مثبت کنیم روند منفی ادامه می‌یابد.

وی درباره این پرسش که آیا روند فعلی منفی است یا خیر؟ گفت: روند آب دریاچه ثابت مانده است و این مقدار کاهش سانتی‌متر بیشتر خطای اندازه‌گیری و عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد بخش زیادی از دریاچه مرطوب است.

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌های محیط زیست ادامه داد: آب اصلی اوایل سال جدید در اردیبهشت و زمان ذوب شدن برف‌ها به دریاچه ارومیه جاری خواهد شد که امیدواریم شاهد بهبود روند باشیم.

باقرزاده کریمی در خصوص این‌که چه‌قدر به بهبود شرایط دریاچه ارومیه امیدوارید نیز گفت: منابع آبی خوبی در حوزه وجود دارد چرا که دومین حوزه پر آب کشور محسوب می‌شود؛ مهم این است که ما چه‌ بتوانیم آب‌ها را به دریاچه برسانیم و چقدر با کشاورزان تعامل کنیم و یا سدها را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز تعامل با کشاورزان، بازنگری تنظیم سدها و بستن چاههای غیر مجاز به‌ تدریج در حال انجام است؛ متأسفانه نگاه‌های بخشی باعث آسیب به این دریاچه شده بود که باید اصلاح شود و شرایط بهبود پیدا کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس