کد خبر 547955
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

حتما این خبر را شما خوانده اید و حتما این خبر از سمع و نظر مدیران وزارت ورزش و جوانان گذشته است.

به گزارش مشرق، نهاد حاکم بر فوتبال جهان اعلام کرد با توجه به تعلیق فدراسیون فوتبال کویت، امکان برگزاری دیدارهای کویت مقابل لائوس و کویت مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی در حال حاضر میسر نیست. این دیدارها قرار بود روزهای 24 و 29 مارس برگزار شود. فوتبال کویت به علت دخالت دولت این کشور در مسائل فدراسیون در ماه اکتبر تعلیق شد. بازی کویت مقابل میانمار در ماه نوامبر نیز لغو شد و میانمار با نتیجه سه بر صفر برنده اعلام شد. کویت در گروه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 بعد از کره جنوبی در جایگاه دوم قرار دارد.

باید گفت که فیفا ترسناک است و با هیچ کس شوخی ندارد. به محض اینکه دخالت مقامات دولتی در فوتبال را حس کند وارد عمل می شود و اگر خواست هایش اجرایی نشود رای به تعیلق خواهد داد و البته خواسته های فیفا کمتر پیش آمده جاه طلبانه و خود محورانه باشد و آن چیز که بر آن تاکید دارد مورد تایید همه و به سود فوتبال است.

فیفا می گوید فوتبال برای همه و حتی موافق حضور سیاسی ها و حتی افراد دولتی در فوتبال است اما از یک چیز بدش می آید و آن دخالت حاکمیت در فوتبال است.

از نگاه فیفا دولت نباید وارد فوتبال دخالت کند به این دلیل که اعتقاد دارد دولت قدرتمند است و اگر دخالت کند می تواند فوتبال را به هر سمت و سویی که دوست دارد ببرد در حالی که فوتبال باید خود مسیر خویش را انتخاب کند و فوتبالی پیش رود.

ایران یک بار طعم تلخ تعلیق را چشیده است و امید که این بار به بهانه کنار زدن علی کفاشیان شائبه دخالت دولت در اداره فدراسیون فوتبال برای فیفا ایجاد نشود چرا که در غیر اینصورت ما هم به سرنوشت کویت دچار خواهیم شد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس