کد خبر 547862
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

در آستانه فرا رسیدن نوروز ۹۵، هر یک از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا در راستای اهداف کلان سپهر رسانه ای خود، برنامه های متنوع و جذابی را برای خانواده های ایرانی تدارک ببینند.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به نوروز باستانی، شبکه های تلویزیونی سیما در تدارک برنامه هایی شاد و مفرح برای نوروز 95 هستند، شریعت پناهی شبکه اول سیما، جعفری جلو مدیر شبکه دوم سیما و میرحسینی مدیرشبکه سوم سیما این موضوع را در برنامه تیترامشب بررسی کردند.

شریعت پناهی سرپرست شبکه یک سیما با اشاره به ویژه برنامه های نوروز ۹۵ گفت: در نوروز ۹۵ شبکه یک با ترکیبی از برنامه های شاد و مفرح به استقبال بهار خواهد رفت. شبکه یک بعنوان شبکه ملی و عمومی در نوروز امسال سلایق همه هموطنان را در تولید برنامه ها در نظر گرفته و امیدواریم تا در ایام تعطیل، هموطنان این شبکه را در نوروز ۹۵ همراهی کنند.

 وی ادامه داد: «یک یک» عنوان ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۵ است. اجرای این برنامه بر عهده سیدعلی ضیاء و به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی است. «یک یک» از ساعات پایانی آخرین شب سال ۹۴ آغاز می شود و تا ساعت ۱۰ صبح سال ۹۵ ادامه دارد و در آن هنرمندان و مهمانان مختلفی حضور خواهند داشت.

سرپرست شبکه یک یادآور شد: در این برنامه به مصادیق همدلی در سال ۱۳۹۴ پرداخته می شود و مهمانانی نیز در این حوزه به برنامه دعوت خواهند شد. همچنین در ایام عید به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا آنتن شبکه از مسابقه خالی نباشد.

تشریح جزئیات برنامه های نوروزی سیما +فیلم
 محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو درباره سریال نوروزی شبکه دو گفت: مجموعه نوروزی شبکه دو «زعفرانی» نام دارد که ویژه ایام نوروز 95 تهیه شده است و از 29 اسفند ساعت 21:30 به روی آنتن شبکه دو می رود. این مجموعه مضمونی خانوادگی و طنز دارد که توسط سعید جلالی، حامد محمدی و آزاده محسنی نوشته شده و به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای نمایش در ایام نوروز آماده شده است.

او در ادامه افزود: دو مسابقه «دست پخت های خودمانی» و «ثانیه ها» از جمله تدارک های شبکه دو برای نوروز 1395 است. «دست پخت های خودمانی» مسابقه ای مفرح است که هر شب ساعت 20 پخش می شود. این مسابقه چهره های عرصه های مختلف خوانندگی، بازیگری و فوتبال را طی یک مسابقه آشپزی در استودیو گرد هم آورده تا طی ایام نوروز برنامه هایی شاد و ویژه این ایام را به مخاطبان خود ارایه کند.

او ادامه داد: همچنین مسابقه «ثانیه ها» با رویکردی آگاهی محور و سرگرم کننده هر روز ساعت 15 به روی آنتن شبکه دو می رود. «محله گل و بلبل» با ساختاری نمایشی برای مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان در شبکه دو سیما تهیه و تدارک دیده شده است.

{$sepehr_media_1435481_400_300}
دانلود

او تاکید کرد: «مسابقه محله» نیز در لیست برنامه های نوروزی شبکه دو قرار دارد. «جیب جیب» عنوان تولید ویژه ای است که پخش آن از عید نوروز برای مخاطبان خردسال این شبکه آغاز می شود. برنامه «دانش نما» که هر روز ساعت 14:30 پخش می شود، تولید دیگر این شبکه است که با ساختاری نمایشی و قالبی آموزشی شگفتی هایی از آزمایشات علمی را به نمایش می گذارد.برنامه «شهر به شهر» به بررسی آداب و رسوم مناطق مختلف ایران با حضور نوجوانان هر منطقه خواهد پرداخت.

میرحسینی مدیرشبکه سوم سیما با اشاره به ویژه برنامه لحظه سال تحویل شبکه سوم سیما گفت: احسان علیخانی امسال در لحظه تحویل سال با دعوت از مهمانان به مدت پنج ساعت مهمان خانه‌های مردم کشورمان است. در کنار ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه، هر روز برنامه‌ای تفریحی را روی آنتن خواهد برد که در آن پخش قطعات شاد و مفرح در نظر گرفته شده است.

تشریح جزئیات برنامه های نوروزی سیما +فیلم
 او تصریح کرد: شبکه سه همچنین برای ایام نوروز برنامه ای ترکیبی با عنوان «دست انداز» را روی آنتن می برد. مسابقه «آقای گزارشگر» یکی از پرطرفدارترین مسابقه های چند سال اخیر است که با هدف استعدادیابی و تربیت گزارشگران ورزشی به خصوص در رشته های والیبال و کشتی تهیه و پخش می شود و توانسته مخاطبان بسیاری را مجذوب نماید.

او ادامه داد: برنامه «سه شو» در رویکرد نوروزی خود مسایل و موضوعات عیدانه را مورد تاکید قرار می دهد و مجریان آن در آیتم های کوتاه از موضوعات مبتلا به در این ایام با مردم سخن می گویند. بیان خاطرات خلبانان نیروی انتظامی در خصوص عملیات ها و نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان در برنامه «مستند هواناجا» به تصویر در می آید.

برنامه «مشتاق دیدار» اعضای خانواده چهره های فرهنگی را به تلویزیون آورده تا ویژگی های شخصیتی آنها را از زبان اعضای خانواده شان بشنویم. این برنامه با هدف ترویج سبک زندگی و آداب و رسوم ایرانی اسلامی در عید نوروز روی آنتن می رود.

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس