روسیه و تونس بر تلاش خود برای همکاری سازنده با تمام کشورهای ذینفع و سازمان های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه مشترکی که پس از مذاکرات «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «خمیس الجهیناوی» همتای تونسی وی در مسکو منتشر شده آمده است که ازسرگیری ثبات در خاورمیانه و آفریقا در تسریع حل و فصل سیاسی بحران ها و اوضاع وخیم لیبی، سوریه، یمن و عراق که شرایط مثبتی را برای افزایش تاثیرگذاری سازمان های تروریستی در منطقه فراهم کرده اند، سهیم خواهد بود.

این بیانیه که در پایگاه رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده است، می افزاید: ما بر این باوریم که دخالت در امور داخلی کشورها و نادیده گرفتن مبانی اصلی قانون بین المللی اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا را وخیم تر می کند.

بنا بر این بیانیه لاوروف و الجهیناوی همچنین آمادگی خود را برای تقویت اقدامات چندوجهی مشترک روسیه و تونس در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام نمودند. وزرای خارجه روسیه و تونس تصریح کردند: ما بر عزم خود برای همکاری سازنده با تمام کشورهای ذیفنع و سازمان های بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید می کنیم.

بنا بر بیانیه مذکور با توجه به ضرورت رویارویی با تهدیدات تروریستی در تمام کشورها، طرف روسی بر حمایت کامل خود از تونس در رویارویی با این پدیده تاکید می کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس