کد خبر 547592
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

وزیر نفت با تشریح دو محور مذاکرات امروز نفتی ایران و روسیه، اعلام کرد: ایران آماده از سرگیری سوآپ نفت با روسیه است.

به گزارش مشرق، بیژن زنگنه امروز در حاشیه دیدار با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه در جمع خبرنگاران گفت: همکاری بلندمدت و راهبردی با روسیه به‌ویژه در بخش انرژی، سیاست راهبردی ایران است.

وزیر نفت از ایران و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ نفت و گاز جهان یاد کرد و افزود: قطعا همکاری ایران و روسیه در بازار جهانی نفت و انرژی تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه لغو تحریم‌های ایران فرصتی برای همکاری‌های دوجانبه بین شرکت‌های نفتی و گازی ایران و روسیه را فراهم کرده است، اظهار داشت: توسعه بازرگانی و سوآپ نفت و گاز از دیگر محورهای همکاری‌های نفت و انرژی ایران در دوران پساتحریم خواهد بود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به گذشت مدت زمان کوتاهی از لغو تحریم‌های نفتی ایران، تاکید کرد: ایران آماده از سرگیری فعالیت مشترک با شرکت‌های  روسی در میادین نفت و گاز در دوران پساتحریم است.

از حدود دو ساعت قبل دور جدید مذاکرات نفتی بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و «الکساندر نواک» وزیر انرژی فدراسیون روسیه پشت درهای بسته در ساختمان وزارت نفت در تهران آغاز شده است.

در این مذاکرات علاوه بر وزرای نفت و انرژی دو کشور، برخی از مقامات ارشد آژانس انرژی روسیه، رئیس هیات مدیره و معاون شرکت گازپروم، نفت روسیه و سفیر روسیه در تهران حضور دارند.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که در کنار توسعه فعالیت‌های مشترک در حوزه سرمایه گذاری و تجارت و بازرگانی مشترک نفت و گاز، متقاعد کردن ایران برای پیوستن به طرح فریز نفتی از دیگر محورهای گفتگوهای دوجانبه در تهران است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس