کد خبر 534477
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

همزمان با آغاز مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی برای ساخت پالایشگاه نفت، معاون وزیر نفت از ادامه مذاکرات به منظور ساخت پالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در اسپانیا خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس کاظمی با بیان اینکه خرید سهام و یا ساخت پالایشگاه‌های نفت یکی از سیاست‌های ایران در دوران پساتحریم است، گفت: تامین امنیت بلندمدت برای عرضه نفت خام صادراتی ایران مهمترین دلیل اجرای این سیاست جدید خواهد بود.

معاون وزیر نفت با تایید مذاکرات جدید نفتی انجام شده بین ایران و اسپانیا به منظور مشارکت در ساخت یک پالایشگاه نفتی در این کشور، تصریح کرد: یک شرکت اسپانیایی پیشنهادی ارائه کرده و حاضر است با سرمایه‌گذاری مشترک نسبت به ساخت یک پالایشگاه در این کشور اروپایی اقدام کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه  در صورت توافق نهایی قرار است خوراک نفت خام این پالایشگاه توسط ایران تامین شود، اظهار داشت: پالایشگاهی که محور مذاکره با طرف اسپانیایی بوده از ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به تمایل ایران برای مشارکت در ساخت پالایشگاه نفت در اسپانیا، خاطرنشان کرد: شرایط ساخت این پالایشگاه مشترک نفت موجه تر بوده زیرا ساخت پالایشگاه یک فرصت بکر است.

«خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر امور خارجه اسپانیا هم اخیرا در گفتگویی از انجام مذاکراتی با ایران به منظور ساخت یک پالایشگاه نفت خبر داده و تاکید کرده است: مادرید ساخت پالایشگاه نفت با مشارکت ایران به جای شرکت روس نفت روسیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در صورت توافق ایران و اسپانیا، یک پالایشگاه جدید نفت در «آندولس» استان کادیز این کشور اروپایی احداث خواهد شد که نخستین اقدام ایران برای پالایشگاه سازی در اروپا به شمار می‌رود.

پالایشگاه سازی؛ محور مذاکرات ایران-آفریقای‌جنوبی

در کنار مذاکرات نفتی ایران و اسپانیا، پس از توافق تهران و پرتوریا به منظور ازسرگیری صادرات نفت خام، دور جدید مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی به منظور ساخت، بازسازی و نوسازی برخی از پالایشگاه‌های نفت این کشور آغاز شده است.

بر این اساس اخیرا پیشنهاد ساخت یک پالایشگاه نفت خام ۲۰۰ هزار بشکه‌ای در مذاکرات ایران و آفریقای جنوبی مطرح شده و به نظر می‌رسد دور جدید گفتگوها به منظور توافق نهایی درباره پالایشگاه‌سازی در این کشور آفریقایی کلید خورده است.

حمید شریف رازی مدیرعامل شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران هم با تایید مذاکرات انجام شده با آفریقای جنوبی به منظور ساخت پالایشگاه نفت، گفت: هم اکنون با طرف آفریقای جنوبی در حال مذاکره برای ساخت یک پالایشگاه نفت ۲۰۰ هزار بشکه‌ای هستیم.

این در حالی است که اخیرا عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرده است: پیشنهادی به منظور بازسازی و انجام تعمیرات اساسی برخی از پالایشگاه‌های نفت آفریقای جنوبی ارائه شده است.

یکی از سیاست‌های ایران در دوران پساتحریم به منظور تامین بلندمدت امنیت عرضه نفت خام صادراتی کشور خرید سهام و یا ساخت پالایشگاه‌های نفت خام در کشورهای مختلف جهان است.

بر این اساس شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران از انجام مذاکراتی با برزیل، آفریقای جنوبی، سیرالئون، مالزی، اندونزی و هندوستان برای خرید سهام و یا ساخت پالایشگاه‌های جدید نفتی خبر داده‌ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    اول چندتا پالایشگاه داخل ایران درست کنید تا مجبور نشید بنزین وارد کنید!!!
  • شناس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    ای خداااا این همه فارغ التحصیل بی کار تحریم های نفتی هم که ورداشته شده دیگه چرا باید بریم توی اسپانیا برای کارگرای اروپایی که سال ها کشورشون ما رو تحریم کرده اشتغال زایی کنیم ای کاش این وزیر رو استیضاح کنن
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    اول چندتا پالایشگاه داخل ایران درست کنید تا مجبور نشید بنزین وارد کنید!!!
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    فردامثل ترکمنستان دستمزدمون رومیدن
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    کجای کارید شما؟ برجام کارگران اروپایی رو سر و سامان میده دیگه پژوی آشغال ساز با منت محصول هشت ساله اشو بهمون قالب میکنه ایرباس بصورت فله ای بهمون هواپیما میفروشه پولمون هم میره اسپانیا سرمایه گذاری میشه شماهم بی سوادید برید شناسنامه هاتونو بیارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس