رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید زودتر لایحه بودجه را به مجلس می‌داد گفت: مقدمه‌ای که دولت بر لایحه بودجه دو دوازدهم نوشته است مقدمه بجایی نیست.

به گزارش مشرق، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه 24 اسفند در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که پس از ارائه لایحه بودجه دو فوریتی چند دوازدهم به مجلس و توضیحات محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داد گفت: بارها اعلام کرده بودیم که دولت باید بودجه چند دوازدهم را در صورت تاخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: طبق قانون دولت باید تا پانزده آذر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کرد و در صورت عدم ارائه لایحه تا این تاریخ باید لایحه چند  دوازدهم را همراه با آن می‌داد. اما اینکه راجع به برجام و تحریم‌ها و نقش آن در عدم ارائه لایحه بودجه اینگونه سخن بگوییم که گویی برجام مبدا تاریخ هستی است درست نیست.

نادران با اشاره به اینکه نباید همه مسائل مملکت را موکول به رفع تحریم‌ها کنیم که هنوز روی کاغذ برداشته شده است گفت: دولت در مقدمه لایحه نوشته است به دلیل عدم تصویب لایحه بودجه سال 95 توسط مجلس تا پایان سال این لایحه چند دوازدهم به مجلس تقدیم می‌شود؛ چرا همین اظهارات آقای نوبخت را به عنوان مقدمه ننوشته‌اند؟

وی ادامه داد بهتر بود دولت در مقدمه می‌نوشت که به دلایل سیاسی لایحه بودجه را در زمان خود تقدیم نکردید و انتظار از شما رئیس مجلس این بود که از شان مجلس دفاع کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این جور مجلس را متهم کردن نه به مصلحت مجلس است و نه مطابق با شان دولت.

براساس این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح با وارد دانستن تذکر نادران اظهار داشت: مطابق آیین نامه زمانی که تا 15 آذر دولت لایحه بودجه را ندهد باید دو دوازدهم را به مجلس ارائه دهد.

وی با یادآوری اینکه در فصل آخر مذاکرات هسته‌ای مشخص نبود که چه زمانی به نتیجه خواهد رسید که براساس آن لایحه بودجه ارائه شود موجب تاخیر در ارائه بودجه شد بیان داشت: در صورت تاخیر آیین نامه راهی پیش بینی کرده است که باید براساس آن لایحه دو دوازدهم ارائه شود و من همان موقع به آقای روحانی آیین نامه را نشان دادند و ایشان نیز پذیرفت.

وی با ابراز بی اطلاعی از اینکه چرا دولت در این فاصله لایحه را دیر به مجلس داد خاطرنشان کرد: باید زودتر این لایحه را به مجلس می‌دادند و مقدمه‌ای که بر لایحه دو دوازدهم نوشته‌اند نیز مقدمه به جایی نیست چرا که خود آقای نوبخت و دوستانشان می‌دانند که مجلس تلاش خود را انجام داد و هرچند که زمان ضیق بود ولی کمیسیون تلفیق تلاش کرد که بودجه را برساند ولی از آنجا که شما لایحه را دیر ارائه دادید با توجه به اینکه کمیسیون‌ها باید نظر دهند و بحث بر سر کلیات و درآمدها و هزینه‌ها صورت گیرد لذا همان طور که اوایل عرض کردم تصویب لایحه بودجه امکان پذیر نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقاضا از دیگر نمایندگان جهت خودداری از تذکر مجدد درباره مقدمه‌ای که دولت بر لایحه بودجه دو دوازدهم نوشته است گفت: ایرادات مطرح شده نسبت به این مقدمه غلط نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس