کد خبر 547306
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از افتتاح خط متروی فرودگاه بين المللی مهرآباد در صبح روز سه‌شنبه ۲۵ اسفند و در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش مشرق، سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: متروی فرودگاه مهرآباد با بيش از ۴ كيلومتر طول، داراي ۴ ايستگاه است كه با افتتاح همزمان آنها، پایتخت کشورمان در باشگاه ۱۰۰ تايي ‌ها و به عبارتی در زمره شهرهای جهان قرار می گیرد که دارای ۱۰۰ ایستگاه مترو هستند.

وي با اشاره به اين که متروي فرودگاه ۴ ايستگاه شامل ايستگاه بيمه و ايستگاه ‌هاي شماره يك، شماره دو و شماره سه فرودگاه است، اظهار کرد: این ایستگاه ها مقابل ترمينال‌ هاي شماره ۲، شماره ۴ و شماره ۶  فرودگاه واقع شده اند و دسترسي آسان شهروندان به ترمينال ‌هاي ۶ گانه فرودگاه مهرآباد را امكان پذير مي نمايند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه اتصال شبكه متروي پايتخت پيش از این، از طريق خط ۳ مترو به ايستگاه راه آهن برقرار شده بود، تصريح كرد: علاوه بر راه آهن و فرودگاه مهرآباد، در آينده نزديك فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) نيز از طريق خط متروي تهران ـ پرند به شبكه متروي پايتخت، متصل مي‌شود.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه براي فرودگاه مهرآباد به عنوان پر اهمیت ترین و پر تردد ترین فرودگاه كشور، عدم اتصال به شبكه ريلي يك نقص بزرگ محسوب مي‌ شد، خاطرنشان كرد: با تدبير شهردار محترم تهران، فرودگاه مهرآباد به عنوان نخستين فرودگاه كشور به شبكه ريلی متصل شده و با ظرفيت ۷۰ هزار جا به ‌جايي روزانه، بخش قابل توجهي از رفت و آمدهاي روزانه به فرودگاه مهرآباد كه عموماَ با استفاده از وسايل نقليه شخصي صورت مي‌گيرد را تحت پوشش در می آورد.

گفتني است مراسم رسمي افتتاح و آغاز به كار خط متروي فرودگاه مهرآباد، طي مراسم ويژه ‌اي در آستانه سال جدید، صبح روز سه شنبه ۲۵ اسفند برگزار مي‌شود و هر ۴ ايستگاه‌ اين خط رسماً راه اندازي شده مورد بهره برداری قرار می گیرند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس