دوره نیمه‌متمرکز آموزش داستان‌نویسی با محوریت استان خوزستان و با حضور هنرجویان جوانی از استان‌های همجوار در شهرستان اندیمشک برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، دومین دوره آموزش داستان‌نویسی به صورت منطقه‌ای و به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این دوره که با محوریت استان خوزستان و با حضور داستان‌نویسان جوانی از استان‌های همجوار مانند ایلام، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ... برگزار شد، اساتید داستان‌نویسی طی سه روز مباحث تئوریک داستان‌نویسی را برای حدود 100 داستان‌نویس جوان طرح کردند.

در افتتاحیه این دوره آموزشی، ابراهیم زاهدی مطلق، معاون داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در سخنانی اظهار داشت: این دوره آموزشی از جمله فعالیت‌های مهمی است که بنیاد در انجام آن همت و عزم راسخ دارد. اعزام نویسندگان و کارشناسان به نقاط مختلف کشور و آشنا کردن داستان‌نویسان جوان با اصول و مبانی داستان‌نویسی از جمله وظایفی است که بنیاد برای خود تعریف کرده است.

وی افزود: ما آمادگی داریم که در هر استان و شهرستان دیگری هم کلاس‌های آموزشی و دوره‌ها و کارگاه‌های داستان‌نویسی برگزار کنیم.

در بخش دیگری از افتتاحیه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی، مدیر ارشاد شهرستان اندیمشک در سخنانی ضمن ابراز خوشامد به نویسندگان جوان جنوب‌غرب کشور، از برگزاری این دوره در شهرستان اندیمشک ابزار خوشحالی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در موقعیت‌ها و فرصت‌های آتی باز هم میزبان داستان‌نویسان جوان کشورمان باشیم.

کوروش علیانی با موضوع روایت و انواع آن، خسرو باباخانی با موضوع شخصیت، تیپ و طرح در رمان، شهریار عباسی با موضوع تجربه زیستی نویسنده برای نگارش رمان و قاسمعلی فراست با موضوع سیری بر داستان‌نویسی پس از انقلاب، اساتید این دوره آموزشی بودند. همچنین جلسات داستان‌خوانی و پرسش و پاسخ با حضور داستان‌نویسان محلی مانند محمد یزدانی‌پور و فردین کوراوند، کارشناسان داستان در استان خوزستان، از جمله از بخش‌های دیگر این دوره آموزشی بود.

داستان‌نویسان جوانِ جنوب غرب کشور پس از پایان این دوره آموزشی از سد دز و همچنین پادگان دوکوهه بازدید کردند. شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با حضور در سد دز با تاریخچه این سد و اهمیت حوزه آبخیز سد دز در اندیمشک آشنا شدند. داستان‌نویسان همچنین در پادگان دو کوهه، شنونده خاطرات سردار عسگری، از راویان دوران دفاع مقدس و فرمانده پادگان دوکوهه بودند.

در برگزاری دوره نیمه متمرکز آموزش داستان‌نویسی که در تالار هنر شهرستان اندیمشک برگزار شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک نیز بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان را یاری کردند.

این دوره آموزشی از روز 19 اسفند آغاز و روز جمعه 21 اسفند به پایان رسید. پیش از این، همزمان با برگزاری اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، دوره‌ای آموزشی با حضور بیش از 160 داستان‌نویس جوان از سراسر کشور برگزار شد. در طول این دوره نویسندگان شناخته شده‌ای چون رضا امیرخانی، مصطفی مستور، مهدی یزدانی‌خرم و ... تجربیات خود را در امر داستان‌نویسی در اختیار نویسندگان جوان سراسر کشور قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس