کد خبر 546903
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

شیخ حسین انصاریان معتقد است جایگاه مداحی نباید در کشور ما این‌گونه باشد که فضای جلسه، عالم درس‌خوانده را دفع کند و شعر را به جای علم بنشاند.

شیخ حسین انصاریان درباره مداحی چه گفت

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حجت الاسلام حسین انصاریان نوشت: باتوجه به تحلیل‌ها و اخبار مختلف از سخنرانی حضرت استاد حسین انصاریان پیرامون مسائل مداحی که در سخنرانی ایشان در چهاردهمین مراسم تجلیل از بانوان قرآن پژوه مطرح شد، متن سخنرانی ایشان پیرامون مداحی را رد ادامه می خوانید:

«کل جلسات مذهبی را باید به طرف علم و معرفت جهت داد. این خیلی آسیب سنگینی است که عالمی درس‌خوانده و حوزه‌دیده و زحمت کشیده در دهه عاشورا و یا دهه آخر صفر را دعوت می‌کنند و مردم و جوانان بیرون مجلس موج می‌زنند که زودتر برنامه او تمام شود و پای مجلس مداح بروند.
چرا دین ما مداح محور شد؟

مداحی خوب است اما در کجا و چه مقدار؟ مداحی چه میزان معرفت و شناخت به مردم می‌دهد؟ چه مقدار قدرت دارد مردم را با قرآن آشنا کند و زمینه عمل به قرآن را به وجود بیاورد؟ من ذره‌ای مخالف مداحی نیستم اما جایگاه مداحی نباید در کشور ما این‌گونه باشد که فضای جلسه، عالم درس‌خوانده را دفع کند و شعر را به جای علم بنشاند. قرآن تأمین‌کننده خیر و سعادت دنیا و آخرت است»
بدیهی است هر مطلب غیر از متن مذکور مربوط به سخنرانی ایشان نبوده و اضافاتی است که سایت‌ها و روزنامه‌ها به آن افزوده‌اند. همانگونه که قبلاً تأکید شده مواضع ایشان فقط از طریق این دفتر در سایت erfan.ir رسمیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yas ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    عرض کنم که حاج آقا دین مداح محور نشده,آخوندا متناسب با جوونا حرف نمی زنند,مثل دهه های قدیم حرف میزنند؛جوونا فرار میکنند,وگرنه بعضی آخوندارو خودم دیدم ,جوونا بیشتر برای حرفای اون آقا میان والبته مداحی؛ این مشکل هم ,مشکل بزرگیه !چون تو زندگی با نبودن معلومات دینی به مشکل میخوری,اونم اساسی؛مثلا بعضی هیئتی ها,اسم امام حسین میاد ,اشکش درمیاد ولی گنگه,عقایدش مزخرفه..! شک میکنی این اصلا مسلمان هست!!!؛اسمنا نه باطننن.....چقدر مستمع روضه امام حسین که امام حسین ازش بیزاره ,!!!این نیست که هرکی روضه رفت,امامان س از اون راضی اند؛مثل نماز گذاری که نمازش قبول نیست؛مثل عاق والدین,شرابخوار,غیبت کننده...,میگه تو آخرالزمانم زنایی که پوشیده اند ولی انگار چیزی نپوشیدن ,میرن مسجد ,اونم اول وقت ولی نمازشون قبول نیست....
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام و درود بر استاد حسین انصاریان که یکی از شخصیتهای بزرگی است که حمایت از ولایت و نوکری برای قرآن و اهل بیت(ع) و کمک عملی به جبهه فرهنگی امام زمان(عج) از ویژگیهای ستودنی ایشان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس