حجت الاسلام علیرضا پناهیان که به عنوان سخنران دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه امام خمینی(ره) به منبر رفتند، با به چالش کشیدن نوع دینداری بسیاری از افراد، نگاه اسلام را به دینداری درست تبیین کردند.

گروه فیلم و صوت مشرق- دومین شب از مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مردم دلداده‌ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان سخنران به منبر رفتند .
ایشان ضمن ترغیب حاضرین به قرائت هر شب سوره مبارکه واقعه ، در توضیح بخشی از این سوره گفتند: طبق آیات سوره مبارکه واقعه خداوند متعال در روز قیامت انسانها را به سه دسته تقسیم خواهد کرد. گروه اول که از آنها تحت عنوان اصحاب یمین نام برده شده است، کسانی هستند که سعادتمندند و درجه این سعادت و خوشی آنها در روز قیامت را کسی نمی تواند محاسبه کند. گروه دوم که سراسر شر و شومند را قرآن کریم اصحاب مشئمه یا اصحاب شمال نامیده است و جایگاه بدی برای آنها در نظر گرفته است . اما گروه سوم را خداوند متعال سابقون نامیده است . گروهی که البته بسیار کمند.
حجت الاسلام پناهیان در تشریح آیات مرتبط با این گروه گفتند: ما باید در دینداری ذهنیت مسابقه داشته باشیم . متاسفانه آموزش و پرورش یک دین منفعل به جوانها ارائه می کند . دین اسلام مومنین را با هم مقایسه می کند و طبق فرموده امام صادق علیه السلام خداوند مومنین را به مسابقه دعوت کرده است .
ایشان در ادامه ضمن نام بردن از نمونه هایی که اینگونه به دین عمل کرده اند اضافه نمودند: در این مسابقه اگر می بازیم باید ظرفیت باخت داشته باشیم . متاسفانه در فتنه 88 کسانی ظرفیت باخت را نداشتند . اگر نمی توانیم جزو السابقون باشیم باید لااقل به آنها محبت داشته باشیم . مردمی که به این گروه محبت دارند نیز سعادتمند خواهند بود. از آنجایی که ملت ایران به مصادیق السابقون همچون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم اهل بیت علیهم السلام محبت دارند و احترام می گذارند حتما سعادتمند خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    من به عنوان یک معلم ابتدایی که 25سال تمام پایه های موجود راتدریس نموده ام کتاب هدیه های آسمان را ضعیف ترین کتاب که حتی بچه هاهم ازسطح پایینش مسخره شون میاد بارها اعتراض کردم به نتیجه نرسید من کتب دینی سالهای جنگ را بسیار دوست داشته واموزنده بودنشان را تجربه کردم هم خود که دانش اموز بودم هم قبل تحول مسخره شون باهزینه های هنگفت وبی نتیجه
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    خیلی عالی بود
  • یک ارتشی ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    ریشه هر پیشرفت و یا عقب ماندگی در آموزش و پرورش یک کشور است.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    موافقم اما باید کاری کرد. زمان حاج بابایی یک کارهایی داشت میشد که متاسفانه دوباره ورق در سفارت انگلستان افتاد.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    هروقت مردم به شماها اقبال کردند بیائید جلو درستش کنید !!!!!!!
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    بنده به عنوان معلم کلاس ششم میگم واقعا کتاب هدیه ها سطحش خیلی پایین و مسخرست باید معلم خودش کلی داستان و حدیث و آیه قرآن سرش کنه تا یک چیزی ازش در بیاد
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    مشرق چه کردی با من سوختم سوختم این روح چقدر کوچیکه امامان ما چه بزرگ اند سوختم چقدر روحم کوچیکه مشرق تشکر تشکر
  • ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    اون ناشناس ۱۵:۰۹ علنا کل نظامو برد زیر سوال همفکراش
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    با تشکر. مطلب مهمی بود.
  • reza ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    حالا چته؟مگه دشمنی داری ؟کینه و عقده ی خودتو به جاش روی دشمن خالی کن.روی امریکا و انگلیس که داخلی ها رو به جون هم انداخته نه روی هموطنت.اگه نظرمون برای اداره ی کشور فرق داره دلیل نمیشه دشمن هم باشیم و از هم بدمون بیاد.طبیعیه هر نفر یه جور سلیقه داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس