کد خبر 546284
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

وی در این ویدیو کنفرانس، خبر داد که ادعای FBI مبنی بر اینکه صرفا اپل توانایی رمزگشایی از آیفون پرونده سان برناردینو را دارد، کاملا بی اساس است.

به گزارش مشرق، روز گذشته «ادوارد اسنودن» در جریان یک کنفرانس امنیتی، به شکل مجازی و از طریق ویدیو کنفرانس اینترنتی حضور به هم رساند و چند دقیقه ای FBI را به باد انتقاد گرفت.

وی در این ویدیو کنفرانس خبر داد که ادعای FBI مبنی بر اینکه صرفا اپل توانایی رمزگشایی از آیفون پرونده سان برناردینو را دارد، کاملا بی اساس است.

اسنودن در همین رابطه گفت: «FBI به ما می گوید که صرفا اپل است که با در اختیار داشتن ابزار فنی اختصاصی، قادر است از آیفون رمزگشایی کند. با احترام، باید بگویم که این حرف ها، مزخرف کامل است.»

اسنودن: ادعای ناتوانی FBI در رمزگشایی آیفون، مزخرف است

وی سپس توییت فوق را ارسال می کند که به این مقاله لینک شده؛ مقاله ای که از سوی Daniel Kahn Gillmor به رشته تحریر درآمده و خبر از دروغ بودن ادعای FBI از ناتوانی اش برای رمزگشایی از آیفون می گوید. لازم به اشاره است که مقاله یاد شده، تنها مطلبی نیست که ادعای FBI را دروغین می پندارد.

پیش از این یکی از پژوهشگران امنیتی به نام «Jonathan Zdziarski» نیز در مطلبی، همین موضوع را عنوان نموده و خاطر نشان کرده بود که FBI با تغییر دادن گذرواژه ی iCloud در این آیفون، موجب شده تا روند پیشرفت پرونده تا حد زیادی با کاهش سرعت رو به رو شود.

در این میان پژوهشگران امنیتی دیگری، از جمله «جان مک آفی» نیز راهکارهایی به FBI برای رمزگشایی این آیفون ارائه داده اند.

این روش ها که پیشتر در موردشان توضیح داده ایم، وقت گیر و پر هزینه، اما قابل انجام هستند و FBI در پرونده خود در برابر اپل، به هیچ یک از آنها اشاره ای نمی کند.

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس