حضرت زهرا عليهاالسلام در كلامى كه در آن ابوبكر و گروهى از مهاجران و انصار را مخاطب قرارمى‌دهد فرمود: خداوند ايمان را بر شما واجب كرده تا از شرك پاك و فرمانبرى از ما را واجب كرده تا نظام يابيد.

مشرق- حضرت فاطمه زهرا عليهاالسلام ـ در كلامى كه در آن ابوبكر و گروهى از مهاجران و انصار را مخاطب قرار مى‌دهد ـ: خداوند ايمان را بر شما واجب كرده تا از شرك پاك شويد... .
و فرمانبرى از ما را واجب كرده تا نظام يابيد و پيشوايى ما را واجب كرده تا از پراكندگى امان يابيد...
ما پيوسته به شما فرمان مى داده‌ايم و شما فرمان مى‌برديد تا اين كه آسياى اسلام با ما به گردش در آمد و باران بركات بر مردم فرو باريد و نعره شرك فرو نشست و آتش جنگ خاموشى گرفت و دعوت هرج و مرج به آرامى گراييد و سامانه دين نظم يافت.

متن حدیث:

فاطمة الزّهراء عليهاالسلام ـ مِن كلامٍ لَها تُخاطِبُ فيهِ أبا بَكرٍ و جَماعَةً مِنَ المُهاجِرينَ والأَنصارِ ـ: فَرَضَ اللّه ُ الإِيمانَ تَطهيرًا لَكُم مِنَ الشِّركِ ... و طاعَتَنا نِظامًا، و إمامَتَنا أمنًا مِنَ الفُرقَةِ، و حُبَّنا عِزًّا لِلإِسلامِ ... لا نَبرَحُ نَأمُرُكُم و تَأمُرونَ حَتّى دارَت لَكُم بِنا رَحَى الإِسلامِ، و دَرَّ حَلَبُ الأَنامِ، و خَضَعَت نَعرَةُ الشِّركِ، و باخَت نيرانُ الحَربِ، وهَدَأَت دَعوَةُ الهَرجِ، و استَوسَقَ نِظامُ الدّينِ.




«بلاغات النساء،30- احتجاج،1،ص258-كشف الغمّة،2، ص109-مناقب،2،ص207-دلائل الإمامة،113»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس